Recenze: Dopis


Autor: Kathryn Hughes
Vydání: Cosmopolis, 2018
Žánr: historická, romantika
HODNOCENÍ: ★★★★
Zapomenutý dopis v kapse saka. Dopis, který mohl změnit osud svého adresáta. Stále ještě však může zamávat s lidskými životy a přinést štěstí nebo lásku...

Tina Craigová si prožila mnoho zlého. Její manžel je alkoholik a násilník. Víkendy proto tráví v dobročinném obchodě a šetří si na svůj vysněný útěk z domova. Jednoho dne najde v kapse starého saka zapomenutý, neotevřený dopis. Jaké tajemství skrývá dopis, který nikdy nebyl odeslán? Tina podlehne zvědavosti a přečte si ho. Zvláštním způsobem ji milostné vyznání chlapce, který se v něm omlouvá své životní lásce, zasáhne. Rozhodne se pátrat po osudu této zamilované dvojice. Vůbec netuší, kam až ji pátrání zavede a co všechno může jeden dopis v jejím životě změnit.

Druhá linie příběhu se odehrává za druhé světové války. Tehdy Chrissie potkala Billyho Sterlinga. Mladá dívka z dobré rodiny a chudý chlapec. Láska jako trám na sebe nenechá dlouho čekat. Jenže pak Billy zraní city své Chrissie. Napíše proto dopis, ve kterém se omlouvá. Oba doufají, že je čeká růžová budoucnost a nic je od sebe neodloučí. Jak jejich příběh dopadne?

Dopis láká na silný příběh dvou žen, které dělí propast času, ale spojuje je jedno milostné psaní. Odehrává se ve dvou časových rovinách. Spolu s Tinou budete pátrat po původním pisateli dopisu a čelit jejím starostem. To se prolíná s příběhem Chrissie a její první lásky. Oba roviny jsou pěkně provázané a je zajímavé sledovat, jakou moc může mít obyčejný lístek papíru a slova na něm.

Autorka se v knize zabývá vážnými tématy. Trochu mě to překvapilo, jelikož jsem čekala pohodovou oddechovku a romantiku. V Dopisu se však setkáte s nesmírnou spoustou tragédií a neštěstí. Domácí násilí, alkoholismus, nutnost vzdát se vlastního dítěte a ztráta své lásky. To všechno s vámi opravdu emočně zatřese. Tenhle příběh má sílu a tak není divu, že někdo může při čtení ronit slzy. Tahle kniha je totiž hlavně o naději a doufání v lepší zítřky. Mě ovšem přišla zbytečně depresivní. Miluji šťastné konce a dojemné příběhy. Tady ovšem bylo moc smutku a málo lásky. Místo rodinné ženské kroniky bych ocenila, kdyby byl příběh více emotivní a zahřál u srdce.

Kapitolou sami pro sebe jsou i hlavní hrdinky. Především Tina, která sebou nechá zacházet neskutečným způsobem. Obě ale bojují a tak spolu s nimi nepodléhejte beznaději. Stačí vytrvat a počátečním zdlouhavém úvodu nakonec budete odměněni čtivým příběhem. Já jsem podle obálky a anotace čekala něco romantičtějšího. Přesto byla kniha příjemným čtením. Žádné emoční výlevy se sice nedostavily, ale věřím, že Dopis má potenciál na vás zapůsobit.

Za recenzní výtisk velmi děkuji nakladatelství Grada
Knihu můžete zakoupit ZDE
 Logo

Okomentovat

14 Komentáře

  1. Dopis nevypadá vůbec špatně, zase ta druhá světová v knize, to já prostě můžu! :-D
    Opět krásná recenze.:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Měla jsem z ní obdobné pocity. Četla se pěkně, ale bylo tam opravdu mnoho smutku a bolesti. Také jsem myslela, že to bude něco veselejšího, ale nebylo to tak. Tina byla hloupoučká a některá její rozhodnutí jsem nechápala. A více mě bavil příběh z minulosti. Jinak pěkná recenze, mě by jsi určitě nalákala :)

    OdpovědětVymazat
  3. Přemýšlím o ní docela dost. Asi si ji po novém roce koupím :-)
    goodmoda.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkná recenze. Na knihu jsem už narazila a přesto, že mě zaujala, usoudila jsem, že v současné době na mě bude nejspíš moc depresivní. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Hm, to zní jako něco, co by se mi mohlo docela líbit. :D Mrknu na ní, díky za typ! :)

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Tahle knížka vypadá skvěle :) Trochu mi připomíná Talisman od Nichlase Sparkse :)

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  7. Páni, tak ta vypadá velmi zajímavě, rozhodně pridávám na seznam a časem přečtu, senzační recenze

    OdpovědětVymazat
  8. Podle začátku jsem čekala něco romantického, ale pak jak si psala, že je to hodně smutné a tragické, tak mě to celkem překvapilo. Každopádně bych si to ráda přečetla. Nemusí to být vůbec špatné. Skvělá recenze :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to jsem tedy čekala zprvu pořádnou romantickou knihu a ne tak depresivní. Ale zní to teď mnohem zajíamvěji. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Tak určite by som aj ja prijala trocha viac romantiky, ale zato ako vidím tak obálka knihy ma celkom aj zaujala :)

    OdpovědětVymazat
  11. Moc pěkná recenze:) Vždy to tak skvěle popíšeš:) Opět knížka, která by mě určitě bavila:)

    OdpovědětVymazat
  12. Tato kniha sice není můj žánr ale zdá se, že je to dobrá kniha, už podle tvé recenze. Pro mě je plus to, že to není přeslazená romantika ale každému vyhovuje něco že? =) Pěkné čtení u dalších knih. =)

    OdpovědětVymazat
  13. Tvoje recenze je naprosto stejná jako moje pocity :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Podobnou srdcervoucí knihu jsem četla na podzim 2018. A možná, možná bych se mohla pustit i do téhle. Jen nevím, kolik silných knih zvládnu.

    Gabux

    OdpovědětVymazat