Recenze: Šelma

Výsledek obrázku pro šelma knihaAutor: Andrew Mayne
Vydání: Knižní klub, 2018
Žánr: krimi thriller

Lovecká sezona začala. Drsné lesy Skalistých hor jsou nebezpečné, toulá se tu šelma. Profesor Theo Cray je na lovu vražedného monstra. Kdo je tu ovšem kořist a kdo prohnaná šelma? A komu ve skutečnosti čelí? Grizzlymu nebo snad něčemu horšímu?

Profesor bioinformatiky Theo Cray nemá nejlepší ráno. Do jeho pokoje se dobývá policie a Theo brzy skončí ve vazbě. Nedaleko v lesích bylo nalezeno tělo jeho bývalé studentky. Pro místní policii je to až příliš velká náhoda a Theo je hlavním podezřelým. Vzápětí se však potvrdí, že profesor nemá s vraždou nic společného. 
Otázka totiž není kdo dívku zabil, ale co.  Zdá se, že dívku roztrhal medvěd. Chlupy, rány, stopy. Vše tomu nasvědčuje. Ovšem profesor je díky své práci zvyklý vidět i to, co ostatní přehlížejí. Něco na tomto případu nesedí. Je snad jen náhoda, že v okolí je podobných útoků více? Profesor pochopí, že tohle bestiální dílo je spáchané člověkem, nikoliv zvířetem. Problém ovšem je, že mu nikdo nevěří. Jediný, kdo ví, že ve stínech lesa číhá sériový vrah, je profesor sám. On jediný ho může zastavit. A tak se geniální profesor pouští do svérázného výzkumu. Rozumí si s digitálními kódy, genetikou a botanikou. Bude díky svému důvtipu a znalostem o krok napřed? Nebo padne do ostrých spárů Šelmy?

Tak milí knihomolové, tentokrát se připravte bryndáčky. Šelma je totiž bestiálně dobré čtení. Po prvních pár kapitolách vás přinutí hltat jí s otevřenou pusou a až do konce ji už nezavřete. V tomhle příběhu budou lítat chlupy.  Bude se zabíjet a rozhodně si ani na minutku neodpočinete. Konečně thriller přesně podle mých představ. Napínavý, geniální a překvapivý.

Mám ráda, když je hlavní hrdina vědec nebo někdo, kdo umí najít zdánlivě nesouvislé souvislosti. Profesor Theo Cray je přesně ten správný hrdina, který mě baví, podobně jako třeba Robert Langdon z Šifry mistra Leonarda nebo hlavní hrdina Marťana. Tady je hlavní hrdina typický asociál, který si nejlépe rozumí s počítači a přírodou. Jeho čarování s biologií, DNA a programováním mě velmi bavilo. Tradičních vyšetřovatelů už bylo dost. Tady máme svěží originál. Pro mě jako člověka, co studoval forenzní biologii, je to neskutečně zajímavé. A pokud nevěříte, že ty biologické čáry máry můžou fungovat, tak věřte. Je to pravda a nejmodernější výstřelky vědy.

Celá ta napínavá hra na šelmu a kořist se mi nesmírně líbila. Úvod je trochu pomalejší, pak už ale vše dostane spád a spolu s profesorem budete klopýtat o mrtvoly (vážně, je jich tu dost) a  řítit se vpřed z akce do akce. Jednoznačně si tuto knihu musíte přečíst, protože jde asi o nejlepší thriller roku. Jediná vada na kráse je šíleně přemrštěný konec, který by se ve skutečnosti jen těžko udál. Jinak je to čtení ale silně návykové, šokující a  výborně napsané.

Okomentovat

10 Komentáře

  1. Knížku jsem už někde na internetu viděla, ale moc mě její téma nezaujalo..

    OdpovědětVymazat
  2. Krásně napsaná recenze :-). Knížku mám doma, zaujala mě hned, jak vyšla, ale ještě jsem se k ní nedostala a teď mě to mrzí ještě víc.

    OdpovědětVymazat
  3. To ji opravdu budu muset zkusit co nejdříve. Slýchávám na to jen samé dobré ohlasy. A navíc to zní i zajímavě. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Pro tuhle knížku se chystám zítra jít do knihkupectví. ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělá recenze! Na Šelmu se v nejbližší době chystám :)

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkná recenze :-), ale kniha mě nijak zvlášť nezaujala.

    OdpovědětVymazat
  7. Hodně jsem o ní slyšela, moc pěkná recenze :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  8. Zatím jsem Šelmu nečetla, ale koupili jsme ji s přítelem tetě k narozkám, někdy si ji půjčím. Ten přebal vypadá dokonale! :-)

    Hlava v knihách

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherná recenze! :)

    U mě na blogu právě probíhá soutěž o dvě knihy, tak se zapoj. :)
    Woodnote

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkná recenze :) Na to, jak nemám moc ráda tyto žánry, mě docela zaujala :D

    OdpovědětVymazat