Recenze: Ráj mrtvých dětí


Autor: Roxann Hill
Vydání: Dobrovský, 2018
Žánr: krimi, thriller
HODNOCENÍ: ★★★

Děsivé rituální sebevraždy a tajemství církve, při jejichž objevování vám bude tuhnout krev v žilách. Ráj mrtvých dětí vás zve, račte vstoupit a nezapomeňte si hlídat záda. Tady jde o život!

Inspektorka Anna právě překonala životní krizi a pouští se do vyšetřování na vlastní pěst. S prosbou o pomoc za ní přichází kněz Pavel, aby mu pomohla objasnit záhadné sebevraždy. V poslední době si totiž několik mladých členů církve drasticky sáhlo na život. Skutečně se jedná o sebevraždu nebo snad obětem někdo k ukončení života pomohl? Tuhle zapeklitou hádanku musí vyřešit inspektorka Anna.

V průběhu vyšetřování se rojí samé nové otázky a odhalují děsivá tajemství. Stopy vedou k případu zneužívání dětí a v pozadí nestojí nikdo jiný, než samotná církev. Mohou spolu oba případy souviset? A kdo jde naší dvojici vyšetřovatelů po krku? Na zádech mají oba terč, protože se rozhodli šťourat do vosího hnízda. Povede se jim vše odhalit a přežít se zdravou kůží?

Ráj mrtvých dětí je novinka, která odstartovala novou řadu thrillerů s názvem Vendeta .V této edici vás čekají odvážní vyšetřovatelé a ohavné zločiny, ze kterých mrazí. Přesně takové pěkné kriminální čtení je i tato kniha.

Autorka si libuje v kontroverzních tématech. Zkažení církevní kněží a zneužívání dětí. Rituální sebevraždy. To vše dává příběhu temnější atmosféru. Knížka je to navíc tenká a tak má vše rychlý spád. Čtenář bude ihned zatažený do případu a bude muset hned dumat nad tím, jak spolu vše souvisí nebo nesouvisí.

Dvojice hlavních hrdinů je sympatická. Několikrát spolu bude bojovat o život a tak není divu, že to tu i mírně platonicky zajiskří mezi inspektorkou a knězem. Na romantiku si ovšem nechte zajít chuť, protože tady na ni zkrátka není čas. Kniha je totiž skrz na skrz akční a čtivá. Pořád se něco děje a nedopřeje vám oddechu. Zároveň je ovšem osekaná až na dřeň, takže zbude jen to nejdůležitější. To je i její největší slabinou. Chybí tu hlubší detaily. Podrobnější informace o postavách nebo o tom, kde se příběh odehrává? Nepotřebujete vědět. Popisy prostředí? Nechte pracovat svoji představivost. Vše je takové povrchní a příběh, který má skutečný potenciál se tak mění na průměrnou detektivku. Je to škoda, protože kdyby se autorka trochu pomazlila se svým příběhem, mohlo z toho být něco mnohem velkolepějšího. Osobně mě zamrzel i uspěchaný konec, kdy se vše vyřeší na jediné stránce . Mírně matoucí může být i fakt, že tu jsou v podstatě dva odlišné případy. Ovšem i při skutečném vyšetřování narazíte na odbočky a slepé uličky.

Ráj mrtvých dětí se čte krásně a výborně vás zabaví na celý večer. Ovšem je spíše takovou jednohubkou. S nadšením slupnutý na posezení, zároveň ovšem čtenářský hlad úplně nezažene. K dokonalosti mu ještě něco chybí.

 Knihu lze zakoupit na Knihy Dobrovský.

Okomentovat

18 Komentáře

  1. O téhle knížce jsem zatím neslyšela, ale námětově i zpracováním vypadá celkem dobře. I když... no, akčnost mám ráda, ale na můj vkus je to asi vážně až moc "osekané". No, uvidíme :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to takové milé čtení na jeden večer :) Žádný zázrak, ale rozhodně zaujme :)

      Vymazat
  2. No .. téma i název mě popravdě trošku děsí, protože přeci jenom je tohle klidně i reálné a je to fakt nepěkná představa. Když jsem četla pár článků o různých církvích, jejich myšlenkách nebo sektách, tak bůhví, kde se autor inspiroval :X

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že to téma skutečně je děsivé a dá se s ním setkat i ve více knihách nebo u různých konspiračních teorií a článků :) Ale snad je vše založené jen na fikci a dobře napsané tak, aby se nám čtenářům ježily chlupy na rukou :D

      Vymazat
  3. Už mě nebaví si přidávat další skvělé knížky na čtecí list "Možná jednou po maturitě... " :D :D
    Super recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to naprosto chápu :) Byla jsem na tom úplně stejně vždy o zkouškovém období, to jsem musela všechno dobré čtení odložit :D

      Vymazat
  4. Kniha nevypadá špatně a tak anotace zní docela dobře, třeba se mi jednou dostane pod ruku, ale asi to není druh knihy, kterou bych si musela za každou cenu přečíst :) Pěkná recenze

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, tak snad tě nalákám k přečtení něčeho pěkného příště :) V zásobě mám tipů spoustu, takže i v novém roce se máte na co těšit :)

      Vymazat
  5. Už mám přečteno i zrecenzováno a souhlasím s tím, že autorka si hodně uškodila tím, že napsala velmi povrchní příběh. Byla jsem zklamaná a cítila se tak trochu podvedená... Ale recenzi máš napsanou opět krásně, a ta fotka! Radost pohledět :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsem ráda že je radost na recenzi pohledět i si ji přečíst :) Příběh by si zasloužil více péče a detailů, to je jasné. Ale jako oddechovka na dlouhý večer mi knížka vyhovovala. :)

      Vymazat
  6. Mně je z těchto témat vždycky špatně a divno :D Nemůžu si pomoct. Škoda že je kniha tak tenká, detaily by byly určitě lepší, každopádně to možná byl autorův záměr?

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  7. Tak jsi mě na ni pořádně nalákala na kontroverzní témata. Jen je potom škoda, že autor se nesnaží popisovat detaily. Věřím, že pokud na ni někde narazím, tak jí dám šanci. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Recenze je to zajímavá, ale nevím nevím, jestli by to bylo to pravé čtení pro mě :)

    OdpovědětVymazat
  9. Pěkná recenze jako vždy:) Zajímavé, ale nic pro mě:O

    OdpovědětVymazat
  10. Další krimi, které si píši na seznam toho, co musím přečíst! :D

    OdpovědětVymazat
  11. Docela mě zaskočil ten název. Ale podle obsahu to bude pěkně čtivé. Super tip, píšu na seznam knih, které chci tento rok přečíst :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
  12. Musím sa priznať, že názov ma naozaj vydesil. Ale obsah znie naozaj dobre a aj sa to podobá žánru, po ktorom by som bežne siahla. :) Vďaka za tip. :)

    OdpovědětVymazat
  13. Taky mě úplně zarazil ten název. Ten teda nejde přehlédnout. Nejsem si ale jistá, jestli některé čtenáře neodradí hned ze startu... Snad kouknou na recenzi a nenechají se odradit.

    OdpovědětVymazat