Recenze: Až tady nebudu


Autor: Linda Green
Vydání: Bookmedia, 2018
Žánr: psychologický thriller
HODNOCENÍ: ★★★★★

Představte si, že můžete nahlédnout do své budoucnosti a víte, že přesně za osmnáct měsíců zemřete. Čekají vás šťastné chvilky. Přijde láska, narození prvního syna a pak smrt. Budete sedět s rukama v kapsách nebo se pokusíte změnit svoji budoucnost? A je vůbec možné obejít vlastní smrt, zvlášť když se zdá, že to nebyla náhoda ale vražda?

Když se Jess Mountová jednoho dne podívá na svůj Facebook, zcela ji vykolejí nové příspěvky na jejím účtu. Čas jakoby se přehoupl dopředu. Jsou datované o osmnáct měsíců dopředu a její přátelé v nich oplakávají její tragickou smrt. Všechno se nejprve zdá jako děsivý virtuální vtípek.Nikdo jiný totiž záhadné příspěvky nevidí.

Jess přijde naprosto nemožné, že by její život mohl skončit. Je šťastná a konečně potkala svoji pravou lásku. Nový přítel Lee ji na rukou nosí a vypadá to, že se blýská na lepší časy. Jenže příspěvky nabírají děsivější podobu. Jess tak zná svou budoucnost. Ví, kdy zemře a že za její smrtí se skrývá cosi temného. Nebyla to náhoda. Někdo jí chtěl ublížit. Navíc střípky budoucnosti jí ukázali, že bude mít syna. Dítě, které se ji má narodit, už teď miluje. Má změnit svůj osud a utéct smrti? Jenže když změní svou budoucnost, aby si zachránila vlastní život, její malý chlapeček nikdy nemusí existovat. Jak se rozhodne?

Až tady nebudu vybočuje z řady průměrných thrillerů s opakujícím se tématem. Nudná rodinná dramata, ztracené děti, sérioví vrazi. Už vás nebaví? Chcete něco originálního? Tak tady máte náramnou chuťovku. Psychologický thriller od autorky, kterou můžete znát, díky její předchozí knize Před pikolou za pikolou

Na začátku kniha působí trochu směšně. Facebook ví, kdy zemřete. Nezní to trochu ujetě? Tenhle drobný mysteriózní prvek však svůj účel splní velmi dobře. Hlavní hrdinka je jako na trní, protože ví, kdy zemře. A vy jste napjatí jako kšandy spolu s ní. Jen si přiznejte, kdyby vás na zdi uvítaly fotky z vašeho pohřbu, asi by vám taky nebylo moc do zpěvu. Odpoutejte se tedy od reality a nechte se unášet příběhem. Ten totiž opravdu stojí za to.

Kniha je patří mezi ty příběhy, které budete mít velké potíže odložit, dokud je nedočtete do konce. Ubíhá totiž den za dnem a osudná chvíle se blíží. Hlavní hrdinka pořád tápe. Netušíte, co přesně se stane. Víte, jen že se blíží něco zlého. Odkud ovšem zrada nebo útok přijde? Zkrátka takhle kniha má úžasně napínavou atmosféru. Od její poloviny sice už leccos vytušíte z náznaků, ale moment překvapení na konci stejně přijde. Jednotlivé kapitoly jsou navíc prokládané facebookovými příspěvky, z kterých mrazí. Jediné co kazí dojem je fakt, hlavní hrdinka je poněkud naivní. Neutne vše v zárodku a místo toho zbytečně trpí pro své nenarozené dítě. Láska matky tu má důležitou roli a jedině díky tomu Jess odpouštím její hloupost. Až tady nebudu je zkrátka skvěle vymyšlená a pěkně vám zabrnká na nervy. Má drobné nedostatky, ale přesto podle mě jde o jeden z nejlepších thrillerů minulého roku.

Recenze pro Bookmedia
Knihu zakoupíte zde.

Okomentovat

26 Komentáře

  1. Hmmm to zní zajímavě :) Facebook zakomponovaný jako prostředek, kde se člověk dozví, že umře a kdy umře. Možná si knihu zařadím do TBR listu, ale jsem poněkud rozpačitá z toho jejího chování jak zde popisuješ :) No uvidíme.. Mám na seznamu strááášně moc knih a furt jich příšerně moc vychází, že nevím co číst dříve :D

    https://klarin-svet.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chování se dá skousnout :) Jinak totiž kniha stojí za to :) Právě ten nápad s facebookem mě dost bavil :)Ale to s tím dlouhým, přeplněným seznamem znám, můj se taky pořád rozšiřuje :D

      Vymazat
  2. Tato kniha vypadá opravdu SKVĚLE!Hodně jsi mě na ni nalákala. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám radost, že jsem tě nalákala ke čtení, snad se ti bude líbit :)

      Vymazat
  3. Tak u této recenze jsem jen koukala. Zní to tedy moc dobře, a to jsem tuhle obálku odsoudila, že to nebude zajímavé. Tak tedy měním názor a teda ta kniha fakt stojí za přečtení. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsme si zpočátku nebyla jistá, co čekat. Nakonec mě ale kniha moc mile překvapila, stálo to za to :) Vřele doporučuji :)

      Vymazat
  4. Thrillery nie sú úplne môj žáner, ale keby som sa do nejakého chcela pustiť, tuším siahnem po tomto - ten nápad s FB sa mi páči (je taký creepy a veľmi aktuálny :D) a vidím, že sa kniha celkovo vydarila.:) Super recenzia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thrillery taky nečtu pořád, jen pro zpestření :) Tenhle ovšem byl výborně napsaný :)

      Vymazat
  5. Já na thrilery moc nejsem, to radši romanťárny. Teď jsem dočetla Než jsem Tě poznala a už čtu druhý díl Život po Tobě. Také jsem si udělala věrnostní kartičku u jednoho knihupectví, tak jsem zvědavá na nabídky, které mi pošlou :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Než jsem tě poznala je kouzelná :) Tak tě příště s chutí nalákám na nějakou romantiku :)

      Vymazat
  6. Pěkná recenze :) Zní to opravdu dobře. Těším se až se k této knize jednou dostanu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Opravdu to stojí za to, snad si pak čtení užiješ stejně jako já :)

      Vymazat
  7. Wow, to vypadá fakt pěkně! :) Rozhodně si to píšu a musím se po knize porozhlédnout. Tohle by mi zřejmě sedlo! :D

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že tě knížka zaujala a vypadá to jako to pravé čtení, co ti sedne :)

      Vymazat
  8. Tak to mě teda teď dost zaujalo!:O

    OdpovědětVymazat
  9. Ta knížka zní velmi zajímavě, zaujalo mě už jen to, že jí smrt vyzradí její Facebook :D Vtipné.

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  10. Trochu mi to pripomina film Predtucha so Sandrou Bullock. A celkom ma kniha zaujala. Mam rada nepredvidatelne thrillery a skutocne ma uz zmiznute deti nebavia. Zapisujem si tento titul a urcite sa po nom poobzeram.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak film Předtucha neznám, ale určitě se na něj podívám :) To mě zajímá, jestli je to podobné :) A zmizelých dětí je ted v knihách až moc, takže jsem byla ráda za změnu :)

      Vymazat
  11. Zápletka je pravděpodobně velmi zajímá, mně ale chybí čas na čtení :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám, taky mám ted nedostatek času :) Ale už se těším na jaro a to mi dává novou energii i do toho čtení :)

      Vymazat
  12. Tohle je přesně ten druh knížek, ze kterých mám obavy: skvělý námět, ale vždycky trnu, jak s ním autor/ka naloží. Ale až budu chtít nějakou napínavou rychlovku, asi do toho půjdu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napínavá rychlovka to opravdu je :) Pokud nebudeš čekat doslova zázraky, myslím že tě potěší :)

      Vymazat
  13. Psychologické thrillery zbožňujem a toto znie veľmi zaujímavo :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli máš ráda psychologické thrillery, tak to je kniha přesně pro tebe :)

      Vymazat