Recenze: Ice Wolves

Výsledek obrázku pro ice wolvesAutor: Amie Kaufman
Vydání: Harper Collins, 2018
Žánr: middle grade fantasy
Vydání u nás: nechystá se
HODNOCENÍ: ★★★

Vítejte na ostrově Vallen, kde dosud žijí elementálové. Ohniví draci a ledoví vlci. Nepřátele na život a na smrt. Ledoví vlci brání prostý lid před krutostí a ničivým ohněm draků. V jednom světě není pro obě rasy místo. Vzájemná nenávist je hluboká. Jenže pak se stane nemožné..

Dvanáctiletý sirotek Anders vyrůstá spolu se svojí sestrou Raynou na ulici. Jednoho dne se náhodou připletou ke zkoušce, kterou podstupují všechny děti, aby se zjistilo, jestli nemají vzácné magické nadání. Mezi lidmi tu totiž stále žijí elementálové, kteří jsou schopní se proměnit v ledového vlka nebo draka. Ke svému velkému překvapení se Anders promění v ledového vlka a jeho sestra v draka. Jak je možné, že každý skrývá jinou podstatu, když jsou stejné krve?A jaká krev jim vůbec koluje v žilách?

To vše bude muset Anders zjistit. Jeho sestru totiž po proměně unesou draci kamsi do hor, kde se schovávají. Anders je odhodlaný ji zachránit. Aby ovšem uspěl, musí o válce mezi draky a vlky, zjistit co nejvíce. Proto nastoupí do vlčí akademie Ulfar. Získá tu nové přátele a podstoupí bojový výcvik. Mezitím však narazí na spoustu otázek. Jsou draci skutečně tak krvelačné bestie, jak se říká? A je vůbec možné dohodnout mír mezi oběma rasami?

Ledoví vlci jsou skvělá middle grade fantasy. Je to milá chuťovka pro všechny, kdo mají rádi draky, zimu, fantastické světy nebo Amie Kaufman, autorku série Illuminae. Autorku u nás nejspíše není potřeba představovat. Její knihy jsou nesmírně oblíbené. Tentokrát se zaměřila na fantasy pro mladší čtenáře. Hrdinou je dvanáctiletý chlapec a na knize je to znát. Jednoznačně spadá do kategorie middle grade, podobně jako třeba knihy Ricka Riordana. Nečekejte proto nic tak velkolepého jako je Illuminae, spíše jen čtivý příběh o jednom neobyčejném sirotkovi.

Hlavní hrdina je sympaťák, vymyšlený svět zajímavý. Ale bylo trochu znát, že už nepatřím do cílové kategorie. Mladší čtenáři určitě budou z úchvatných vlků, draků a magické školy nadšení. Já se ale neubránila porovnávání. Ledoví vlci nemají tak silné kouzlo a nejsou tak strhující jako Illuminae. Zkrátka autorka určitě umí psát lépe a poutavěji. U této knihy si spíše jen odpočinula a výsledkem je milý příběh o přátelství, který zahřeje u srdce a potěší. Ovšem ohromení a dočista omámení u něj sedět nebudete. Přesto knihu doporučuji jako příjemnou oddechovku. Jen pozor, na to že se jedná o knihu pro mladé čtenáře, neodpovídá tomu použitá angličtina. Ta určitě není na dětské úrovni, ale mírně pokročilá. Není to však nic, co byste nezvládli, pokud už jste nějakou tu knihu přelouskali.