Recenze: Lískový les



Autor: Melissa Albert
Vydání: Omega, 2018
Žánr: pohádky, fantasy
HODNOCENÍ: ★★★★
I pohádková místa se mohou proměnit ve zlý sen....

Při otevření Lískového lesa vstupujete na místo, kde příběhy ožívají.

Alice Proserpinová má tak trochu podivuhodné dětství. Neustále se s matkou stěhují a smůla jako by se jim lepila na paty. Navíc potkává spoustu obdivovatelů její babičky, slavné spisovatelky, která napsala pohádky z Vnitrozemí. Kniha tajemných pohádek fascinuje čtenáře po celém světě. Mnoho z nich věří, že Vnitrozemí je skutečné a hledá dveře, které je zavedou do jejich oblíbených příběhů. Pokud jsou však pohádky pravdivé, nečekají je tam mluvící zvířátka jako v Narnii, ale naopak děsivé bytosti a nebezpečný les plný nástrah.

Alice ničemu z toho nevěří. Jenže pak její matka náhle zmizí. Zůstane po ní jen útržek pohádky. Brzy je jí jasné, že se bude muset vydat přesně na místo, před kterým ji všichni varovali. Spolu s kamarádem Finchem se vydávají hledat legendární Lískový les, sídlo její babičky. Les, kde jsou stromy krvežíznivé, kde je smůla skutečná a kde princezny nemají šanci...
Lískový les je velmi zvláštní knížka. Připomíná Sirotčinec pro podivné děti nebo Alenku v Říši divů. Určitě je vám jasné, že celá kniha je laděná temně. Některé příběhy a postavy totiž nahánějí noční můry.

Nejdříve si spolu s hlavními hrdiny zvykáte na fakt, že pohádky mohou být blíže, než si myslíte. Prakticky na dosah ruky. První polovina knihy je proto dost roztahaná. V druhé polovině se již ponoříte do Vnitrozemí. To je opravdu podivné, přesně jako Říše divů. Jenže ouha, autorka nám nedopřeje pořádnou okružní jízdu. Výlet do Vnitrozemí je jako jednodenní safari. Stihnete nasát to nejdůležitější, ale vaše dušička by tam toužila zůstat mnohem déle.

Finále bylo překombinované a vše odsýpalo přímo nadsvětelnou rychlostí, že jsem se v tom jedinečném světě nestihla ani rozkoukat a už mě autorka na konci knihy vyplivla zpátky do reality. Škoda, dalo by se z toho vytěžit více.

I tak mě ale Lískový les velmi bavil. Zatím to možná znělo spíše jako kritika, ale jsou to jen stesky čtenáře, který cítí ztracený pontenciál. I tak je to ale fascinující příběh, který by těžko hledal konkurenci. Magický, dusivý a zvláštní, s neobyčejnou fantazií autorky. To je přesně to, co mě baví a co vám může Lískový les nabídnout. Takže rozhodně neváhejte a vydejte se vzhůru do pohádky!

Okomentovat

14 Komentáře

  1. Ja veľmi dúfam, že cez leto sa k tomu dostanem, pretože ma veľmi láka už od kedy vyšla. A aj keď som čítala na to dosť negatívne hodnotenia, tak ja verím, že mňa si tá kniha získa :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mne sa kniha veľmi páčila a rovnako i tvoja recenzia. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Poslední dobou mě knihy z produkce Dobrovského neskutečně zaujímají. Myslím, že i tato mě nemine a časem se k ní dostanu :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já se na něj docela těším, tedy až se dostanu k jeho přečtení. Tak snad nezklame

    OdpovědětVymazat
  5. Zní dobře, ale tedy nejsem si jistá, zda by mě zaujala. Takže ji asi prozatím nechám být.

    OdpovědětVymazat
  6. Nejen, že má kniha nádhernou obálku, ale i tvůj popis mě na ni nalákal. Přesně na něco podobného bych teď měla chuť. Díky za tip!!

    OdpovědětVymazat
  7. Pohádky miluju! Zní to zajímavě, ale já radši přece jenom čtu nějaké veselejší knížky :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  8. Moje tradiční odpověď v posledních měsících: po maturitě :D

    OdpovědětVymazat
  9. Super recenze, nad touhle knihou už dlouho přemýšlím a po tomhle jsem si jistá že si pro ní skočím :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  10. Tak jo, přesvědčila jsi mě. Původně jsem do této knížky jít ani nechtěla, ale nějak je mi svým námětem hrozně blízká :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Těším se, až se k téhle knížce sama dostanu. Poslední dobou ji vidím snad všude, ale prostě ještě nenastal ten správný čas. Ale vypadá to jako docela fajn knížka, tak snad se do ní začtu brzo. ;)

    OdpovědětVymazat
  12. Kniha mě dost zaujala, hodila jsem jí mezi dalších mnoho, co chci číst, uvidím, ke kolika z nich se dostanu. :D

    OdpovědětVymazat
  13. Tuhle jsem si teď donesla z knihovny, tak se těším ještě víc na to až se na ni vrhnu po zkouškách.

    OdpovědětVymazat