Recenze: Sedmé nebe


Výsledek obrázku pro sedmé nebe michálkováAutor: Adriana Michálková
Vydání: Má kniha, 2017
Žánr: young adult, andělé
HODNOCENÍ:★★★★★

Co když svět kolem nás skrývá děsivá tajemství? Co když kolem nás zuří vitvy, které nevidíme? Věčný boj mezi nebem a zemí se většiny smrtelníků netýká. Strážní andělé nás chrání. Zatímco Padlí si na zemi odpykávají svůj trest. Vše se odehrává za oponou a jen málo z nás za ni dokáže nahlédnout. Tuhle schopnost však má Elaine Riversová...

Elaine je  obyčejná dívka. Studuje na střední škole a vypořádává se s traumatem, které jí způsobila smrt jejich rodičů. Jako každu jinou dívku, i ji čekají trable s kluky. Jejím novým sousedem v lavici je totiž průšvihář Adam. Krásný, arogantní a výbušný Adam, který má ovšem dost charisma na rozdávání. Právě díky němu se Elaine dostane do nebezpečí a v tu chvíli se začnou dít zvláštní věci...

Zapálená svíčka v pokoji. Spánek ve vaně. K neštěstí vždy chybí jen málo. Ovšem nad Elaine jako kdyby někdo držel ochrannou ruku. Skutečně je tu někdo, kdo ji neúnavně chrání. Záhadný kluk, který o ní ví všechno a vždy je jí v patách. Elaine si brzy spojí všechny kousky hádanky a zjistí pravdu. Její ochránce není obyčejný muž, ale anděl strážný. Kassiel, vládce sedmého nebe a archanděl. Elaine zjišťuje, že se ocitla přímo uprostřed boje nadpozemských bytostí. Vypadá to, že je důležitou figurkou ve hře. Proč ji někteří chrání a jiní chtějí zabít? A jak se vypořádat s tím, že začná něco cítit ke svému strážnému andělovi?


Krásných okřídlenců, co vám snesou modré z nebe, už tu bylo dost. Andělé nejsou v young adult literatuře nic nového. Dokonce jich je pěkná řádka. Doslova celý nebeský regiment a vy si tak můžete vybrat, jestli chcete Daniela Grigoriho z Pádu, Zavrženého Patche anebo archanděla Kassiela. A víte co? Jednoznačně volím Kassiela. Mocný archanděl hravě setřese všechny konkurenty.

Nejsem andělům moc nakloněná. Jestli mám nějakého vlastního strážného anděla, tak se mu moc omlouvám, ale setkání s jeho kolegy v literatuře mě moc neohromilo. Vždycky to bylo stejné. Tichá dívka potká úžasného chlapce a zjistí, že je anděl. Zamiluje se a většinou to bývá láska přímo osudová. Reinkarnace duší a tak, však to znáte. Sedmé nebe je dost podobné, ale poprvé jde o příběh, který mě uchvátil.

Sedmé nebe ze začátku připomíná klasický tuctový příběh. Ale pak se všechno rozjede a najednou žasnete. Ono je totiž mnohem lepší, čtivější a návykovější. Postupně vám takhle kniha ukradne duši a omotá si vás kolem prstu. Svůj velký podíl na tom mají mužské postavy. Při čtení o Kassielovi vaše ledové bariéry roztají jako nanuk.  Možná budete blahem bez sebe i z Adama. Uznejte, že i charismatičtí provokatéři nejsou úplně k zahození.

Mám ráda knihy, které mě umí chytit za srdce a to se Sedmému nebi nakonec povedlo. Vyloupl se z toho návykový příběh, plný temných tajemství i romantiky. Kniha má svoje chyby. Autorka občas používá zvláštní volbu slov a hodilo by se i vyškrtat nepodstatné scény. Ale důležité pro mě je, že jsem se od čtení nedokázala odthrnout a na konci mi bylo líto, že se musím s postavami rozloučit. Sedmé nebe si zkrátka opravdu zaslouží vaši pozornost. Intenzivní čtení je zaručeno!

Okomentovat

10 Komentáře

  1. Tak tohle můžu. Jednou za čas mě hodně baví, když si mohu přečíst knihu, ve které se objevují andělé. Takže je mi jasné, že tuhle si určitě budu chtít přečíst. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám na anděly takový neutrální názor.. Ani je tolik nežeru, ani proti nim nic nemám :D A když i tebe bavila, a to andělskou tématiku moc nemusíš, může stát za to, celkem mě zaujala. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Na anjeloch v knihách som si ulietala pár rokov dozadu, ale teraz mám chuť zase po niečo mtakom siahnuť! :D

    OdpovědětVymazat
  4. Už jsem pár knih s touto tématikou četla, ale bohužel mě moc neohromily. Tato vypadá zajímavě, že by to bylo konečně něco dobrého? 😊

    OdpovědětVymazat
  5. I když je ve finále tvoje recenze kladná, stejně raději zůstanu u knih, které už doma mám a do dalších se zatím pouštět nebudu. Po pravdě, youngadult s anděly jsem ještě nečetla, ale ani mě to moc neláká. Třeba se objeví něco lepšího :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to vypadá hodně dobře, už dlouho jsem nečetla andělskou fantasy, a to je mám fakt ráda :) Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  7. O Kassileovi jsem slyšela už ve Městě z kostí, pokud se nepletu. :-) Určitě to vypadá jako zajímavé počtení. :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Čítala som kedysi niečo podobné, ale za svet si neviem spomenúť, ako sa to volalo, alebo kto to napísal ... ale viem, že sa mi to páčilo :D

    OdpovědětVymazat
  9. Zajímavý námět, podle popisu by mě to možná i bavilo :) Já předevčírem rozčetla knížku Já, Simon, která na mě čekala asi čtvrt roku, tak snad mě nezklame :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  10. Tak tohle mě zajímá. Zase něco úplně jiného. A ta obálka, ach. :-) Skvělá recenze, díky za tip. :-)

    OdpovědětVymazat