5 teorií o konci Hry o trůny a jak měla správně skončit

Velkolepá Hra o trůny je u konce. Boje skončily, kouř se rozptýlil a na trůn usedl nový král. Podívaná, která nás provázela osm let, vyvrcholila překvapivým finále. Jako bouře smetla všechna naše očekávání a rozvířila emoce.  Co si odnést z nečekaného konce? Nesedí na trůnu náhodou největší padouch ze všech? Jak měla Hra o trůny skončit? To jsou otázky, které mě inspirovaly k napsání tohoto článku. 

Pokud jste závěr ještě neviděli, dále kvůli spoilerům nečtěte. Jestliže se však teď dojímáte nebo  vztekáte nad koncem ságy, směle pokračujte na další řádky. Osmá série skončila. Bude se o ní mluvit ještě roky. Fanoušci budou proklínat nebo milovat George R. Martina a přitom dál snít o osudech svých hrdinů. Úplně stejné je to u mě. Na Hru o trůny jsem koukala od začátku. Během minulých měsíců jsem si zopakovala všechny díly. Doslova jsme tím doma žili. Spřádali jsme divoké teorie, drželi pěsti i utírali slzy. Vše vyvrcholilo, když jsme na závěrečné finále usedli do červených sedadel v Cinestaru, setmělo se a na plátně proběhla úvodní znělka. Napětí ve vzduchu by se dalo krájet...

Všichni jsme někomu drželi palce a doufali, že zvítězí. Většina lidí si přála na Železném trůně Daenerys a Jona Sněha. George R. Martin však rád šokuje diváky a tak bylo jasné, že oni dva to určitě nebudou. Navíc, vážně jste čekali, že GoT skončí svatbou ve stylu žili šťastně až do smrti? Nejsme přeci v pohádce.

Doma jsme fantazírovali a vymýšleli různé konce. Od těch nejhezčích až po ty nejhroznější, jaké jsme si dovedli představit. Ale víte co? Tohle šlo až za hranice naší fantazie. Udělejme si proto krátkou rekapitulaci. Daenerys je mrtvá. Jon Sníh odvedl špinavou práci a za jeho činy se mu dostalo odměny v podobě vyhnanství za Zeď. Drogon roztavil Železný trůn. Trochu ho poupravil, aby na něj byl bezbariérový přístup. To se teď náramně hodí, protože Západozemí má nového krále. Bran Zlomený je chlapec, který spadl z věže a přežil. Ochrnul a místo toho se naučil létat. Stal se tříookou vránou. A kdo jiný by měl vést zemi, než ten, který zná minulost a budoucnost? Podaří se mu zlomit kolo, jako to chtěla Daenerys? Těžko. Sotva ho zvolí králem, potvůrka Sansa už se prohlašuje královnou Severu. Malá rada pokračuje v intrikování. Skoro se zdá, jako kdyby se nic nezměnilo. 

Nechme teď stranou dohady, jestli byla osmá série dobrá nebo ne. Mohla bych kritizovat bleskurychlé tempo. Díky tomu působí odfláknutě, jako kdyby chtěli mít scénáristé už pokoj. Nelíbí se mi, že se dlouho budují velké zápletky a pak je mávnutím ruky smetou pod koberec, jako třeba smrt Nočního krále. Velcí záporáci by neměli umřít bez toho, že si aspoň jednou pořádně máchnou mečem. Náhlé změny charakteru ani vlastní konec mi nevadí. Ale vše to bylo příliš rychlé. Poslední díl mi navíc přišel jako výsměch. Státnická komedie ve stylu - tak si zvolte nějakýho troubu. Ale dost hejtování, přejděme k velkým otázkám.

 Nesedí náhodou na trůnu ten největší záporák?
 Brandon Stark prodělal velký skok. Z bezbranného chlapce je králem Západozemí. Vidí minulost i budoucnost. Ovládá zvířata. Přesto v průběhu několika sérií svoje schopnosti moc neukázal a nevyužil. Nebyl spásou nebo zachráncem. Prostě jen sedí a kouká jako autista, co neumí počítat do pěti. Teď po konci však vyvstává nová otázka. Co když nikomu nepomohl, protože nechtěl? Co když viděl, co všechno se musí stát, aby byl králem? Věděl, že zemřou miliony lidí a nezabránil tomu? Nedělá to z něho snad největšího záporáka ze všech? A co ta jeho tajuplná větička, kterou rád opakuje - ,,Já už nejsem Bran Stark. Jsem Tříoká vrána.,, Ve vzduchu proto visí otázka - nezemřel náhodou skutečný Bran tenkrát při útoku v doupěti Tříoké vrány? Neobývá náhodou jeho mysl a tělo pravá Tříoká vrána? Čemu věříte? Nahrávají tomu i jeho hlášky v posledním díle.

,, Proč si myslíš, že jsem urazil takovou dálku?,,

Větička, podle které se dá usuzovat, že měl v plánu být králem. Při loučení se mu dále Jon omlouvá, že nestál při něm, když ho nejvíce potřeboval. Bran odpovídá, že byl přesně tam, kde měl být. Jako figurka na jeho šachovnici? A co jeho plán nalézt Drogona? Vzpomeňte si, že umí ovládat zvířata...



Co má Bran společného s Nočním králem?
Nevyřešená otázka. Proč Noční král tak touží po Branovi. Jakou v tom všem má Bran vlastně roli? Nezatoulal se náhodou moc daleko v minulosti a nestál u zrodu Nočního krále? Teorie zní, že Bran  v zoufalé snaze zničit Bílé chodce vydá do minulosti, ale neuvědomí si, že ji vlastně nedokáže změnit. Podobně jako v Hodorově případě pouze napomůže existenci té reality, kterou už dobře zná. Skončí uvězněn v těle muže, který se promění v Nočního krále...

 Kdo je Azor Ahai?
V knížkách bylo zmíněno proroctví o přislíbeném princi, velkém bojovníkovi s ohnivým mečem , který bude mít v krvi oheň i led a ukončí temnotu. Říká se, že až na nebi proletí červená hvězda, princ se vrátí a vzbudí draky z kamene. Stejnou vizi měla v knize i Dany v Domě neumírajících.V seriálu však toto proroctví zůstalo nevyplněno. Otázkou je, jak to dopadne v knihách. Může snad mít něco společného s Jonem Sněhem, která má krev Starků a ohnivých Targaryenů? Spekuluje se, že ačkoliv to byla Arya, kdo zabil Nočního krále, v knihách by to měl být Jon s plamenným mečem.

Jak zemře Cersei?

V knihách Cersei také pronásleduje proroctví. Její tři děti zemřou. Splněno. Pak přijde nová královna, mladší a hezčí, aby ji nahradila. Splněno. Zlato bude jejím rubášem. Nesplněno. V seriálu Cersei skončí pohřbená v náručí Jaimeho zavalená sutí. Kde je to slibované zlato? Dočkáme se ho v knihách?

Kolik Targaryenů je naživu?
Teď jdeme na hodně vratkou půdu spekulací. Drak má mít tři hlavy. Ve hře byli dva Targaryeni. Potuluje se tu snad někde ještě třetí? Oblíbená teorie je, že třetím do party je Tyrion. Trpaslík, který je ve skutečnosti synem Targaryena, který znásilnil jeho matku. Další teorie je, že Rhaegar Targaryen měl dva syny jménem Aegon Targaryen. Prvním z nich je potají vychováváný Jon. Druhý Aegon byl údajně zavražděn Horou společně s jeho matkou Elliou Martell. V knize Tanec s draky však Varys naznačil, že snad dítě zaměnil. Zemřelo tak dítě rolníka, zatímco skutečný Aegon kdesi žije...


Jak měla podle nás skončit Hra o trůny?
Noční král přichází se svojí armádou na Zimohrad.Jejich zástupy jsou nekonečné.Vše se zdá ztraceno. Ovšem Bran má konečně šťastnou chvilku. Vezme si inspiraci z Dr. Strange v Avengers. Podívá se do budoucnosti a vidí jediné východisko. Noční král si přichází pro něj. Jediný způsob, jak mohou zvítězit je, když se obětuje. Arya ví, že není jiná možnost  S pláčem ho zabije a nasadí si jeho obličej. Posadí na jeho křeslo v božím háji. Čeká na příchod Nočního krále. Pak překvapivě odhalí svou tvář a zabije ho. No nesedli byste si z toho na zadek?

Pokračujeme dál. Držíme se hlavní linky. Dany zešílí poté, co vidí smrt svého draka. Zničí Královo přístaviště. Jon si uvědomí, že je štítem, který chrání říši lidí. Zabije Danerys. Za svoje činy si vyslouží vyhnanství. Je třeba zvolit nového krále. Brandon je ovšem mrtvý. Ideálním kandidátem by  byla malá lady Mormont, která by přežila bitvu o Zimohrad. Neměla velkou roli. Je to však malá dívka, z které je cítit velká síla a odhodlání. To by byla královna!

A sladká tečka na závěr. Jona by sice čekalo vyhnanství za Zeď. Zase bysme brečeli, jak s ním vymetli. Ovšem na samém konci dílu, by následovalo překvápko. Jon prochází za Zeď, když před něj na sníh usedne Drogon. Sice mu zabil Matku, ale Jon je poslední Targaryen. Drogon je poslední drak. Proč to nedat do kupy?

A jaké jsou vaše vytoužené konce Hry o trůny? :)

Okomentovat

13 Komentáře

  1. 1) ZÁPLETKA V KRÁLOVĚ PŘÍSTAVIŠTI
    Jaimie se vrací do Králova přístaviště s cílem zastavit Cersei.
    Po krátké konverzaci v sále, kde je přítomen Euron, Cersei, Quyburn a Hora vyjde najevo, že Cersei je těhotná. (Některé postavy to ví, pro jiné novinka). Euronovi dojde, že otcem je Jaimie. Dojde k roztržce. Oba mezi sebou začínají bojovat. Do toho se do sálu vplíží Arya a Ohař. …
     Jaimie je zraněn Euronem a upadá do bezvědomí. Euron umírá na otravu od Cersei, která se ho stejně chtěla při nejbližší příležitosti zbavit.
     Cersei se ani neotočí, protože Jamieho zapřela už před tím (poslala na něj a Tyriona Bronna…), snaží se pomocí Quyburna a Hory utéct.
     Quyburn je zabit Horou náhodně.
     Hora uhodí Aryu, která je chvilku otřesená, Ohař jí pomáhá a jde do boje s bratrem. Oba skončí tak, jak to je v seriálu.
     Arya si vychutná Cersei, která se jí snaží slizce vykroutit. Nakonec ji propíchne Jehlou a řekne něco drsného ve stylu: ,,North remembers!“ ---- Tím pádem se vlastně naplní její seznam, který byl jen trošku upraven! A taky se naplní Mellisandřina věštba.

    2) BITVA V KRÁLOVĚ PŘÍSTAVIŠTI
    Probíhá to v zásadě úplně stejně – Danny sežehne město, Tyrion je zatčen, protože pomohl Jaimiemu utéct, Jon zapíchne Danny, Drogon roztaví trůn a odnese Danny pryč...
    3) PO BITVĚ
    Opět skoro stejně (Bran králem,….)
    Jaimie umírá v lazaretu s tím, že na smrtelném loži řekne Brienne, že jí nechtěl opustit a že ji miluje. Dala mu klid, který potřeboval a taky pocit hrdosti na to, že byl rytířem. Chtěl by být pohřben v zeleném Tarthu pryč od Králová přístaviště…(v dřívější sérii se na ostrov díval z lodi). Brienne později převeze na lodi jeho popel na svůj ostrov. Též zapíše a upraví jeho příběh do té knihy jako v seriálu.
    Rada má stejné složení,….
    Při zasedání rady se Tyrion zmíní o té knize, ve které není napsaný. Je smutný, že je vlastně poslední Lannister a rod bude zapomenut. Brienne mu řekne: ,,A co když ne?“ Tyrion se na ni překvapeně otočí.
    Arya odjíždí na lodi zkoumat dosud neobjevené země. Kouká se na moře, když tu k ní přistoupí Gendry, který se schovával v podpalubí, a zeptá se jí: ,,Kam to bude, má lady?“ Arya se usměje.
    Sansa se stává královnou Severu s tím, že vede korespondenci skrze havrany s Tyrionem a Jonem. Možná jednou si jednoho z nich vybere...
    Jon jde na/za Zeď na 10 let podle dohody, kterou uzavřela rada s Červem, který chtěl Jona potrestat. Doprovází ho Duch. Na konci dílu je slyšet vlčí zavytí a dračí skřek. Možný příslib budoucnosti...
    KONEC.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je skvěle vymyšlený konec :) Takový bych snesla a líbil by se mi více, než ten opravdový :D Krásně by se uzavřeli osudy všech :)

      Vymazat
  2. Já jsem s koncem taky nebyla spokojená. Vadilo mi, že tolik věcí zůstalo nedořešených. Smrt Nočního krále mě naštvala. Ne proto, že ho zabila Arya, ale proto, že jsme nedostali odpovědi typu, proč to dělal a kdo to byl. Chápu, že něco málo možná dostaneme v novém seriálu, kde by se měl řešit právě Noční král, ale stejně...v té třetí epizodě to bylo strašně moc odfláknuté. A to nemluvím o tom, že jsem z té bitvy skoro nic neviděla :/
    Co se týče šílené Daenerys...kdyby Emilia nebyla tak dobrá herečka, stálo by to za houby. Díky Emilii jsme viděli přesný okamžik, kdy jí přeskočilo a to se mi líbilo.
    Konec Cersei jsem si představovala jinak. Myslela jsem si, že jí Jaime zabije. Celkově postava Cersei se v poslední sérii vyskytla velmi málo. Což byla velká škoda.
    To, co se mi líbilo byla smrt Joraha a Theona. Když už je museli zabít, tohle byl konec, který mi k nim sedl, a který se mi líbil.
    Bran králem je hrozná volba. Pravděpodobně to tak bude i v knihách, ale doufám, že nám k tomu autor víc řekne.
    Za mě poslední série nic moc. Měla světlé momenty, ale převládali momenty, které mohli být jinak. Plus mě vážně štve ta řada nevyřešených otázek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je přesně moje řeč :) Taky mi vadí, že spousta věcí zůstala otevřených nebo se jim nevěnovali tolik, jak by si zasloužili :) Emilia to naštěstí zahrála dobře, jinak by mi to přišlo dost neuvěřitelné.No jsem velmi zvědavá, jak to dopadne v knížkách, doufám že trochu jinak a že to Martin vše vysvětlí :)

      Vymazat
  3. Za me konec nic moc. Spis bych to udelala tak ze by prvni dobili kralovo pristaviste a az pak by se bojovalo s nemrtvyma kde by zabili minimalne polovinu hlavnich postav a ti co by zbyli by se pak nejak domluvili na vlade. Jako Bran nechci byt pan Zimohradu protoze jsem trioka vrana ale krale celeho zapadozemi beru jako pardon ale kdo tohle vymysli?????
    Plus to ze tam cely serial vytvari nocniho krale a delaji z nej buhvi co a pak to takhle bez vysvetleni skonci stejne jako plno dalsich veci ktere nebyly vysvetlene no proste zklamani.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by bylo hoodně zajímavé, kdyby Bílí chodci došli až na Královo přístaviště a teprve pak se bojovalo :) Přesně, taky mě udivuje jak Bran všude vykládá že nemůže být lordem, ale králem pak jo...A nejvíc mě zamrzel Noční král. Ten si zasloužil více prostoru :)

      Vymazat
  4. Už se těším, až dokoukám seriál do konce, a budu se také moc zapojit do debaty. Zatím jsem ve třetí serii. :)
    One Loving Girl

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám :)Celé roky jsem byla pozadu a debaty mi proto unikali :) Teď jsem to dohnala a jsem v šoku :D Určitě pokračuj v koukání, vše začne teprve nabírat obrátky,nejlepší je as išestá a sedmá série :) Za to konec žádná sláva, což zamrzí :)

      Vymazat
  5. Stejně jako ostatní jsem těžce zklamaná, bylo to opravdu odfláknuté. Já tedy chtěla ten trochu pohádkový konec, aby byl králem Jon. Ale tedy jen on sám. Pořád jsem doufala, že ho jako krále navrhnou. A volba Brana je opravdu taková zvláštní. Přesně jak píšeš - autista, co jen sedí a čučí :D Celou dobu říká, jak nemůže být lord ničeho, ale králem být může. Aha.
    Knižní finále má být prý jiné, tak jsem zvědavá, jestli to Martin opravdu někdy dopíše a jestli se tedy dozvíme všechny chybějící detaily.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takový pohádkový konec by se mi taky velmi líbil :) Opravdu bych si ho přála. Ale George R. Martin záludný, rád překvapuje a šokuje.Tak mi bylo jansé, že to určitě nedopadne podle našich představ. Což je škoda, Jon by byl dobrý král. Kéž by byl aspoň Králem za Zdí :D

      Vymazat
  6. Tak tento článek není vyloženě pro mě, protože jsem jedna z mála, která Hry o truny vůbec neviděla. :D

    OdpovědětVymazat
  7. Kdybych seriál sledovala a byla fanouškem, byla bych v sedmém nebi, že to všichni všude řeší, ale vzhledem k tomu, že jsem nikdy neměla chuť to ani zkusit, je ten humbuk okolo pro mě za trest. :D

    OdpovědětVymazat
  8. podla mňa mali počkať na dokončenie knihy a následne to sfilmovať, ja som neni spokojná vôbec, ja som skôr za tu romantiku, aj keď vieme, že GOT je proste o nečakaných zvratoch...že Jon zabije Denerys som fakt nečakala..

    OdpovědětVymazat