Filmová recenze: Detektiv Pikachu

Pamatujete si to období, kdy každý ve škole sbíral pokémony a o přestávkách si vyměňoval kartičky? Podivné japonské potvůrky si získali srdce celé generace dětí. Teď však přichází ještě něco lepšího - Detektiv Pikachu!
Vítejte ve světě pokémonů! Na každém rohu tu najdete nějakého zajímavého tvorečka. Bojují v arénách, potloukají se po lesích nebo zkrátka dělají lidem společnost. Výjimkou je však Tim, který s nimi nechce nic mít. Jako malý chtěl být cvičitelem pokémonů. Pak však přišel o rodiče. Matka zemřela a otec se věnoval kariéře detektiva. Z Tima je samotář a nudný agent v pojišťovně. Jenže pak se jeho otci stane smrtelná nehoda. Tim se vydává do multikulturního města Ryme City, kde žijí lidé a pokémoni v souladu. Tim chce jen převzít vše, co po otci zbylo. Nečekaným dědictvím je však Pikachu, detektivní parťák jeho táty. Tim mu jako jediný rozumí. Sebevědomý, ukecaný chlupáč s kšiltovkou mu pořádně zkomplikuje život. Pikachu totiž tvrdí, že jeho otec není mrtvý. Za jeho zmizením je něco více. Byl na stopě něčemu velkému, co může zcela změnit svět lidí a pokémonů. Tim a Pikachu se tak společně pouštějí do vyšetřování na vlastní pěst. Tahle krasojízda bude zahrnovat spoustu pokémonů, akce a príma hlášek! Tohle bude stát za to. Věřte mi, cítím to v žežlích, přesně jak říká Pikachu.

Pikachu, ci umí mluvit, nic si nepamatuje a je závislý na kofeinu? Zní to podivně? Ale kdepak, tenhle malý žluťásek si vás hned získá. Minimálně od chvíle, kdy na vás vykulí svoje oči a řekne sladké pika pika, mu propadnete. Je to užvaněný kofeinový závislák, co nikdy neodkládá svoji čapku, umí parádně metošit blesky i vtipné hlášky. Navíc mluví hlasem Ryana Reynoldse. Je roztomilý k sežrání a zároveň umí být i pěkná osina v zadku. Prostě je to malá chlupatá verze Reynoldse. Je vidět, že herec si dabování užil a do malého Pikachu vložil kus sebe. Ten má proto jeho charisma i cynický humor. Výsledkem je, že tohohle žlutého plyšáka si oblíbíte, ať už chcete nebo ne.

Největší tahoun příběhu je tedy Pikachu, který by si klidně mohl dát sólo jízdu. Veškerou pozornost si právem strhává na sebe. Jeho lidský kámoš Tim je v pozadí. Pokémoni tu zkrátka mají hlavní slovo. Skoro v každém záběru se některý z nich mihne. Po městě poskakují potvůrky všeho druhu, jako je třeba ohnivý Charizard, roztomilí Bulbasauři nebo neurotická vybuchující kachna Psyduck. Pro člověka nepolíbeného světem pokémonů to může být nuda. Fanoušci potvůrek si však přijdou na své. Po vizuální stránce je film totiž skutečně vymazlený. Pokémoni vypadají naprosto živě, do posledního chloupečku. Ve finále to byla mnohem lepší zoologická, než ve Fantastických zvířatech.

Za to po dějové stránce to už bylo slabší. Příběh je jednoduchý. Zasloužil by si větší rafinovanost. Jde o rodinný film a široký záběr na diváky má pár nevýhod. Je tam dost hlášek, které děti neocení. Naopak spoustě dospělých nebude ke spokojenosti stačit jen koukání na bandu chlupáčů. Dějově to přelomové nebude. Ale jako výborný vtipný celovečerák? Ano. Pika pika!

Okomentovat

18 Komentáře

  1. videla som upútavku, a neviem, asi to nieje moc pre mňa :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za zkoušku to rozhodně stojí :) Zvláště jestli máš slabost pro roztomilé potvůrky, jako je mýval Rocket ze Strážců galaxie nebo pro neodolatelně vtipné hláškaře :D

      Vymazat
  2. Tak teď se na film těším. Pořád jsem uvažovala nad tím, jestli se mám na něj podívat nebo nemám. No, tak teď už vím. Děkuji za skvělou recenzi a já jsem zvědavá, jak se mi bude film líbit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám radost, že jsem tě přesvědčila a doufám, že tě malý Pikachu okouzlí stejně jako mě :)

      Vymazat
  3. Na tohle se chci podívat od doby, co jsem viděla trailer :D Úžasná recenze, úplně jsi mě na něj teď nalákala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Tak ať se ti film líbí, mě mile překvapil :)

      Vymazat
  4. Pokémonov som milovala (čo si budeme nahovárať, aj milujem, Pikachu je celoživotná láska), takže toto je povinná jazda, ale zároveň sa trochu obávam, že to nejako... no... pokazia. :D Takže ma táto recka veľmi potešila a povzbudila, dík.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem měla jeden čas sbírku kartiček :D A tenhle film teď byl skoro jako vzpomínka na děství ale vlastně ještě lepší :) Pokémoni tu vypadají skvěle, jako živí. A hlavně Pikachu. Už jen kvůli němu a hláškám Reynoldse se na to stojí za to podívat :)

      Vymazat
  5. K tomuto filmu mám dost rozporuplné názory. Na jednu stranu jsem na něj hodně zvědavá, ale na druhou nevím, zda si zvyknu na to, že Pikachu mluví. Tak uvidím tedy. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že si zvykneš snadno. Já mám slabost pro potvůrky jako je Xemerius z Drahokamů, kočkoveverčák Reichis nebo mýval Rocket ze Strážců galaxie. Všechny je ale trumfl mluvící Pikachu :D

      Vymazat
  6. Aww, díky za recenzi! Zrovna film stahuju a chci se na něj brzy podívat!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to přeji pěkné pokoukání a ať se líbí :)

      Vymazat
  7. Tenhle film miluji už od chvíle, kdy jsem viděla ten trailer s Pika Pika! :D A z filmu jsem nebyla zklamaná. Je to vtipný, hezký a milý. Jasně není to vrcholové dílo, ale mně to stačilo :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
  8. Pořád si nejsem jistá, jestli na film mrknout. Ale myslím, že do toho půjdu, už jen kvůli těm hláškám. A Ryanu Reynoldsovi samozřejmě :D

    OdpovědětVymazat
  9. My jsme na to šli, když tu byla kamarádka, jelikož na to chtěli jít. Nic jsem od toho neočekávala, ale musím říct, že mě to dost překvapilo a bylo to skvěle udělané, líbilo se mi to. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Já jsem asi trapná, ale přišlo mi to strašně cute. Ani jsem složitý příběh nečekala😁. A miluju Ryana🙏.

    Verča ze Ztracena v Praze ║ LEVNÝ NUDE RTĚNKY Z DROGÉRIE? YES, PLEASE!

    OdpovědětVymazat
  11. Na tomto filmu byly nedávno dcery a byly nadšené, však taky s pokémony vyrostly a tak se k nim rády vrátily i v dospělosti. A podle pár ukázek, co mi pouštěly a vyprávění si myslím, že to mohl být opravdu docela pěkný, vtipný, oddechový film. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Film se mi líbil hrozně moc, bylo to zase něco jiného. Za mě super a určitě si film ještě rok někdy pustím :-)
    goodmoda.blog.cz

    OdpovědětVymazat