Recenze: Naprosto cizí


Výsledek obrázku pro naprosto cizíAutor: Miranda Megan
Vydání: Ikar, 2018
Žánr: thriller
HODNOCENÍ:★★★★

Představte si, že vaše kamarádka náhle zmizí. Vyklouzne z vašeho života a jako mávnutím kouzelného proutku po ní nezbude žádná stopa. Zjistíte, že ji nikdo neznal. Neměla mobil, účet na sociálních sítích ani doklady. Kým vlastně byla? A co když vám nikdo nevěří, že vůbec existovala? Byla snad jen přelud? Bylo na ní vůbec něco pravdivého? Nebo byla naprosto cizí?

Leah Stevensová přišla o své sny. Její kariéra novinářky se zhroutila. Rozhodne se nechat minulost za sebou a začít znovu. Společně se svojí dávnou kamarádkou Emmou se odstěhují do malého města. Krásný domek, poklidná atmosféra a příroda všude okolo. Místo jako stvořené pro nové začátky. Jenže vše se brzy zkomplikuje. Je nalezena mrtvá žena, která je Leah neuvěřitelně podobná. Emma navíc náhle beze stopy zmizí. Nezbude po ní nic. Nikdo nevěří, že existovala. Leah proto začíná pátrat po své kamarádce na vlastní pěst. Jak se do pátrání noří hlouběji a hlouběji, zjišťuje, že její kamarádka měla spoustu tajemství. Vlastně nikdo jménem Emma Greyová ve skutečnosti neexistoval. Zájem všech vyšetřovatelů se stočí k Leah. Ta se najednou ocitá sama ve středu dění jako hlavní podezřelá....

Thrillerů, kde se z rádoby normální postavy vyklube někdo úplně jiný, s temnou minulostí, je celá kupa. Když ji roztřídíte na ty lepší a horší, tahle kniha bude jasně na té vítězné straně. Rozhodně se zařadí mezi ty lepší.

Jak dobře někoho doopravdy známe? Takovou otázku řeší Naprosto cizí. Možná to není naprosto originální myšlenka, ale stejně vám nedá spát. Vše začíná jen pozvolna, ale brzy již kniha nabere spád a především naléhavost. Velmi snadno se do ní ponoříte. Jako když zajedete pod hladinu a vynoříte se až na jejím konci. Mezitím vám bude v průběhu docházet dech. Autorka totiž postupně jemně tlačí na čtenáře a stupňuje napínavou atmosféru. Naprosto cizí je skutečně poutavá a vážně se na začátku těžko odhaduje. Přesně takové překvapivé thrillery mám ráda.

Naprosto cizí se obejde bez hektolitrů krve i masových vrahů. Přesto by se tu napětí dalo krájet. Nic totiž nevíte o pohřešované, ani o naší hlavní hrdince. Jak moc důvěryhodná ve skutečnosti je? Nebyla Emmy třeba skutečně jen přelud? K tomu je to říznuté trochou nenápadné romantiky. Výsledkem je vážně lahůdkové čtení. Snad až na samotný závěr, který je zbytečně uspěchaný, což citelně zamrzí. Z logického hlediska je to vše poněkud nereálné. Ale protentokrát to knize odpoouštím. Když ponecháme stranou myšlenku, jestli vážně lze být v dnešní době naprosto neviditelná, nic tomu nechybí. Bravurně napsaný thriller, který vás v horkém létě pěkně zchladí.

Okomentovat

12 Komentáře

  1. Konečne sa začínam dostávať k čítaniu kníh a táto ma naozaj zaujala. :) Trilery ja teda môžem, mám rada to napätie. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Přiznám se, že jak jsem si přečetla anotaci, už když kniha vycházela, ničím mě nezaujala. Takových knih je mraky, ale díky tvé recenzi si ji dávám na seznam. Od autorky mám doma Zmizelé z Cooley Ridge, ale ještě nepřečtené. Tys její předchozí knihu četla? :-)

    OdpovědětVymazat
  3. To nevypadá špatně. Kouknu v knihovně...

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je velice zajímavá kniha. Už po přečtení té anotace mám chuť si ji přečíst. Snad se k ní někdy v budoucnu dostanu :)

    OdpovědětVymazat
  5. Nejsem úplný knihomol, ale tohle mě i zaujalo, kouknu na to. :)

    Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
  6. Takovéhle knihy jsou nejlepší - bez krve a vražd, přesto děsivé a napínavé. Po knize se musím podívat. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tuhle knihu mám už dlouho v hledáčku, zatím jsem se k ní (klasicky) nedostala, ale je na pořadníku! :-)

    OdpovědětVymazat
  8. I mě knížka zaujala, zní zajímavě a thrillery bez krve mám ráda :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  9. To vypadá moc dobře. Začíná se mi nějak nebezpečně zvětšovat seznam knih, které bych ráda zkusila. :D

    OdpovědětVymazat
  10. Myslím, že o tejto knihe som už raz nejakú recenziu čítala a už vtedy ma zaujala :) Takéto thrillery zbožňujem! :) Už len nech mi skončia skúšky a môžem sa konečne naplno pustiť do čítania :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  11. Zrovna dneska se mi zdálo, že jsem se probudila a nikdo si mě nepamatoval!
    To je osud, tohle si musím přečíst. :D ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Fíha. To zní vážně zajímavě! Knihu si rozhodně přidávám na seznam :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat