Recenze: Poslední Namsara

Výsledek obrázku pro poslední namsaraAutor: Kristen Cicarelli
Vydání: Alpress, 2018
Žánr:YA fantasy
HODNOCENÍ:★★★

Žila byla jedna královská dcera, která byla skrz naskrz špatná. Vyprávěla drakům zakázané staré báje. Vpustila tak do vlastní duše zlo. Nejmocnější Drakovládce chtěl dívku pouze pro sebe, aby čerpal sílu z jejích bájí a slov. Až ji jednoho dne ve vzteku popálil. Od té doby byla princezna poznamenaná ohněm.

Princezna Asha se stala lovkyní draků. A když chcete lovit draky, musíte být stejně nemilosrdní, jako oni. Proto ji teď nazývají Iskari, podle pradávného příběhu o Iskari a Namsarovi. Iskari je ztělesnění ničivé síly. Před její sekerou se třesou draci i lidé široko daleko. Jediný, kdo se jí nebojí, je její snoubenec Jareq. Jenže Asha po svatbě vůbec netouží. Nechce přijít o volnost. Pak však objeví způsob, jak zabránit sňatku. Stačí přinést svému královskému otci hlavu toho největšího z draků, děsivého Drakovládce. I pro Ashu, která kosí draky jako na běžícím páse, to je nepřekonatelný úkol. Bohové však mají s Ashou jiné plány. Jejich tři dary jí pěkně zkomplikují život. A kdo je jejím skutečným nepřítelem?

Byl to začarovaný kruh: kde nahlas zněly dávné báje, tam se objevili draci, kde se objevili draci, tam zavládla zkáza a zrada a oheň. Oheň především.
Byla jednou jedna kniha, která byla psaná jako pohádka. Pohádka o princezně bojovnici, krutém králi a o dracích. Tak se dá popsat Poslední Namsara. Už jen její české vydání za sebou ukrývá dlouhý příběh. V originále se kniha pyšní krásnou obálkou a je velmi oblíbená. U nás o Poslední Namsaru sotva zavadíte pohledem.

Ovšem miluji knihy o dracích, takže jsem nemohla odolat a musela si ji přečíst. Draci, silná hlavní hrdina, fantastické království. To všechno znělo nesmírně slibně a proto jsem od knihy čekala hodně. Toužila jsem po příběhu, nad kterým se bude tajit dech. Nakonec jsem dostala něco trochu jiného. Více pohádkovějšího, než jsem čekala. Pohádky nejsou špatné. Ale zkrátka to neuspokojilo moji představu.

Na začátku jste drsně vhozeni do rozjetého fantasy světa. Na prvních stránkách budete dezorientovaně tápat. Postupně se vše trochu vyjasní a přivyknete tomu na chuť. Poslední Namsara je psaná v pohádkovém stylu. Na jednu stranu je to nesmírně kouzelné. V knížce najdete úryvky bájí. Jsou tu intriky, zakázaná láska, dobré nápady i zvraty. Jako celek to však působí, jako kdyby kniha prošla rodičovskou cenzurou a všechno, co má jiskru, z ní bylo vyškrtané. Emoce, vášeň, adrenalin,  charaktery. Celé je to zbytečně okleštěné. Knížka by mohla být více nabitá emocemi. Je vidět, že autorka má bohatou fantazii a na debut to není špatné. S dalšími díly a zkušenostmi se bude jistě zlepšovat. Jenže já bych chtěla pořádně hustý příběh hned a Namsara je zatím dost řídký odvar. Je to milá, fantastická pohádka, z které budou nadšení především mladší čtenáři.

Okomentovat

13 Komentáře

  1. Eh, tuším som si túto knižku predstavovala inak... Ale zase - draci! :D Takže uvidím, hádam jej dám šancu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem měla úplně jiné představy :) Z toho jsem trochu rozčarovaná, ale drakům jsem prostě nedokázala odolat :)

      Vymazat
  2. Mě svět fantasy knížek nějak míjí. A tvá recenze ani moc neláká, že bych do něj zkusila nahlédnout zrovna prostřednictvím této knížky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sto lidí, sto chutí :) Věřím tomu,že tě příště nalákám na nějaké jiné pěkné čtení :)

      Vymazat
  3. Já fantasy úplně nemusím, takže nic pro mě. :-(

    Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
  4. Podobně jako holky v předchozích komentářích, ani já fantasy moc ráda nemám a jsem si jistá, že si tuhle knížku nepřečtu :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. ja se do toho nakonec nepustila i kvuli obalce, ta ceska se mi vubec nelibi... a nechtela jsem se do toho ani tlacit, tema draku mam rada, ale tak nejak nemaji nikdy uspech...

    OdpovědětVymazat
  6. Já miluju drakyyyyyyyy💕. Už od dětství jsem fascinovaná. Proto mi je líto, že je kniha spíš pro mladší😪. Už asi nedokážu číst něco, co je nedospělý a jak ty píšeš nehutný. Znáš nějakou knihu o dracích, která se ti líbila? Kromě GOT😁.

    Verča ze Ztracena v Praze I SEBEPOŠKOZOVÁNÍ JMÉNEM EPILACE

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to nevím, zda bych si to přečetla. Nějak mě to neláká, ale jsou tam draci. :D Ti draci na tom zní dobře, tak uvidím, zda se to knihy pustím.

    OdpovědětVymazat
  8. Podobné zklamání jsem dostala při shlédnutí filmu Já Simon, kdy jsem to porovnávala s knížkou. Režisér vyřadil nejlepší scény, čímž mě pěkně naštvali :D Tak příští knížka o dracích snad u Tebe už úspěch sklidí :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  9. Ja sa na túto knižku hrozne teším, pretože je to presne žáner, ktorý zbožňujem! :) Ani mi nevadí slabý odvar, bude to aspoň riadna oddychovka. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Souhlasím, že naše obálka opravdu člověka nenaláká. (možná spíš vyděší) :)) Dračí tématiku moc nemusím, takže se v blízké budoucnosti do knihy nejspíš nepůstím. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Naprosto souhlasím, podle obálky bych si knihu asi nevybrala, ale jelikož vím, jak vypadá ta originální, a teď díky tobě, že ten příběh jede na vlně pohádky, tak to prostě musím mít! :D
    Nemám od toho taková očekávání, a považuji za fanouška i třeba middle-grade, tak věřím, že by mě tohle mohlo bavit! :D

    OdpovědětVymazat