Recenze: Spolubydlící


Výsledek obrázku pro spolubydlící knihaAutor: Christina Lauren
Vydání: Jota, 2019
Žánr: vtipná romantika
HODNOCENÍ: ★★★★★
Představte si, že váš nastávající je neznámý chlapík z metra. Víte o něm jen to, že na kytaru hraje jako bůh a z jeho úsměvu se vám podlamují kolena....

Holland pracuje se touží stát spisovatelkou. Inspirace na světový bestseller jí však došla a tak je ráda za práci v divadle, které vede její strýček. Smiřuje se s tím, že bude jen prodávat trička a kontrolovat vstupenky. Budoucnost divadla je však ohrožení. Chybí jim sólista na velké hudební představení. Jenže pak si Holland vzpomene na svůj idol z metra. Calvin je neuvěřitelně talentovaný kytarový bůh s neodolatelným úsměvem. Holland ho chodí každý den poslouchat do metra. Pár hrábnutí do strun a jeho hudbě propadnete. A možná i jemu. Holland je do něj tak trochu platonicky zamilovaná a je jí jasné, že on je ten pravý pro jejich chystané představení. Je v tom však háček. Calvin je v Americe nelegálně. Nabízí se však jedno řešení. Fingovaná svatba...

Holland a Calvin se upíšou k jednomu roku manželství. Navzájem se musí dokonale poznat a působit zamilovaně. Chtějí oklamat úřady. Neklamou však i sami sebe, když věří, že jsou jen přátelé? Jiskra mezi nimi je. Je to však skutečná láska nebo jen vděčnost?

Christina Lauren. Duo autorek, které píší naprosto Vášnivé a Božské knihy. Pokud jste od nich ještě nic nečetli, rychle to napravte. Začít můžete třeba právě Spolubydlícími. Kniha nemá tak pozitivní hodnocení, jako předchozí série a je to tím, že autorky změnily noty a vsadily na něžnější rytmus.

Jejich předchozí série jely podle božské šablony. Božské, protože fungovala a úžasně bavila. Bylo to výborné čtení, které však postupně zapadlo do stereotypu. Střídali se hrdinové i prostředí, ale průběh byl stejný. Teď se však autorky odklonily od zavedené šablony. Takže, božští bastardi a vášniví svůdníci, máte tvrdou konkurenci. Nebo spíše ,, měkkou,, protože poslední dvě knihy jsou romantičtější. Místo žhavých situací a románků, tu máme naopak jemnější příběh, který pobaví a potěší všechna ženská srdce. Není totiž potřeba hned zahazovat kalhotky. Jde to i jinak, pomaleji. Změnilo se schéma. Už tu nemáme vášnivý výbuch, ale spíše pomalu doutnající jiskru.

Spolubydlící jsou více o citech. Hlavním tématem je vztah dvou lidí, kteří se neznají. Hlavní hrdinka do toho vlítne po hlavě a upíše se k roku manželství. Musí čelit svým citům i věcem, jako je zvednuté prkénko na záchodě. Věřte, že tahle dvojice spolubydlících je vážně vtipná a sladká. Chemie mezi nimi funguje báječně. Zároveň to není přehnané a nedostanete z nich cukrovku.

Kniha však má i své mouchy. Pořádná moucha masařka je sama Holland a její nedostatek sebevědomí. Dost se podceňuje, což vám může lézt v polovině knihy krkem. Taky nečekejte velkou originalitu. Spolubydlící jsou příjemná a vtipná oddechovka, ve které jde hlavně o lásku a náhled do života umělců. Podle jeden z nejlepších romantických kousků, co jsem četla.

Okomentovat

22 Komentáře

  1. To by bylo podle všeho dobré čtení na dovolenou. Škoda, že do knihovny se dostanu až po prádzninách (mají celé léto zavřeno)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to ideální letní čtení, na povalování se u vody jako stvořené :) Jejda, co to máte za knihovnu, to bych asi nevydržela :)

      Vymazat
  2. Kniha ma podľa popisu zaujala a ja nutne potrebujem nový materiál do čítačky. :) Vďaka za tip. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem tě nalákala :) Snad se ti bude líbit jako mě :)

      Vymazat
  3. Fíha. Tak vysoké hodnocení jsem nečekala. Nevím, jestli se na knihu vrhnu, teď plynu na fantasy vlně, ale třeba si na ni najdu čas :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejde o nejlepší dílo co jsem kdy četla, ale ve svém romantickém žánru rozhodně k tomu nejlepšímu patří :) Takže to hodnocení si zasloužila :) U mě se střídají romantické a fantasy vlny :D Ale ani sama nevím, na jaké jsem teď :)

      Vymazat
  4. Od autoriek som ešte nič nečítala a toto naozaj znie ako fajn oddychovka - hlavne keď vravíš, že neumriem na cukrovku. :D Vďaka za tip.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cukrovka nehrozí , možná jenom slabší :) Je to hlavně skvělá oddechovka :)

      Vymazat
  5. Pěkná recenze. :) Kniha vypadá jako super oddechovka na léto. Na sérii Božský se už dlouho chystám, takže si i tuhle knihu připisuji na seznam. :)) Je pravda, že v tomhle žánru se dost často padá do stereotypů, ale s tím se tak nějak počítá. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Série Božský mě bavila, první dva díly hodně, pak už to bylo stejné tak o něco méně :) Ale jako vtipné romantické čtení to je skvělá volba :) Prostě s těmi stereotypy musíme počítat :)

      Vymazat
  6. Ta tvoje věta o mouše masařce mě dost pobavila, že jsem se musela zasmát. :D Ale pokud budu mít v létě čas, tak tuhle knihu bych chtěla sehnat. Na léto se báječně hodí, přece jen jaksi přes léto čtu více romantické knihy. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom podobně, taky mám sklon v létě více číst romantiku :) Mám radost, že jsem tě pobavila a nalákala :)

      Vymazat
  7. Na knihu se velmi těším. V zahraničí jsem na ní slyšela především chválu, tak jsem zvědavá. Skvělá recenze :)

    OdpovědětVymazat
  8. K moři jako dělané :) Já když čtu nějakou slaďárnu, tak jeden vždycky trpí nějakou nemocí, nevím proč, ale vždycky to tak je, i když si tu knížku vyberu jenom proto, že je od mého oblíbeného autora. Asi to prostě dává zajímavý příběh :D :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  9. Ok, not for me :D Ale recenzi jsem si přečetla ráda :)

    OdpovědětVymazat
  10. Tak do toho bych se určitě pustila! V sérii Božský zbožňuju první díl, ale ty další už byly opravdu slabší, tak tohle by mě mohlo zase bavit. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Mám ji v hledáčku, určitě bych si knihu ráda přečetla. Snad se k ní tedy brzy dostanu. :))

    OdpovědětVymazat
  12. Pomalu doutnající jiskry já nejraději! Tohle zní hrozně chytlavě, díky za tip :)

    OdpovědětVymazat
  13. Já mám teď tolik knih ke čtení, že nevím co dřív, každopádně tohle vypadá celkem zajímavě :)

    https://thewaybya.webriter.cz/

    OdpovědětVymazat
  14. Tohle asi nebude nic pro mě, ale recenze je moc pěkná. Jenže kdo ví, třeba se jednou překonám a knihu si přečtu.. :D

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
  15. Tahle kniha vypadá skvěle, myslím, že je to jedna z těch, která by mě bavila číst :))

    OdpovědětVymazat
  16. Mám toho teď na čtení víc než dost, ale tuhle si na 100% chci do konce léta také přečíst. Tvá recenze mě úplně navnadila, takže ti pěkně děkuji, kdo to má stíhat všechno přečíst? :D

    OdpovědětVymazat