Recenze: Náš manžel

https://www.databazeknih.cz/images_books/39_/397695/big_nas-manzel-BI7-397695.jpgAutor: Jo Jakeman
Vydání: Motto, 2019
Žánr: psychothriller
HODNOCENÍ : ★★★★
V dobrém i zlém. V bohatství i chudobě. Ve zdraví i v nemoci. Odříkáváte manželský slib, brečíte dojetím a těšíte se na společné zítřky. A teď stop. Shoďte růžové brýle. Co když vám totiž váš drahý manžel přeje jen to nejhorší? Co když jste pro něj jen majetek a hračka?

Imogen, Naomi a Ruby. Trojice žen, která má jedno společné. V určité chvíli svého života celým svým srdcem milovali stejného muže. Teď ho se stejnou silou nenávidí. Imogen kdysi okouzlil charismatický Philipp. Šarmantní strážce zákona, který by jí snesl modré z nebe. Pod maskou se však skrýval děsivý manipulátor a násilník. Imogen si ze vztahu s ním odnesla jizvy na těle a na duši. Zároveň však díky němu má ten největší poklad - svého syna. Když ji však Philipp opustí kvůli mladší a hezčí Naomi, nemůže si Imogen oddechnout. Její manžel totiž vyhrožuje, že ji připraví o syna.

Zoufalá Imogen však tentokrát nesklopí hlavu. Naopak se pouští do boje. Provede něco naprosto šíleného. A pak jí nezbývá nic jiného, než se rvát o holý život. Aby uspěla, spojí se s bývalou manželkou svého muže i s jeho mladičkou milenkou. Zkrátka nastal ten pravý čas obrátit karty a nakopat mu zadek...

Náš manžel je psychothriller jako vyšitý. Musím se přiznat, že v tomhle žánru jsem dost zmlsaná. V poslední době se to v něm jen hemží ztracenými dětmi, domácím násilím, podezřelými sousedy nebo manželi, kteří skrývají druhou tvář. Jsou to vděčná témata, ale už zpracovaná na sto způsobů. Náš manžel taky není tématem příliš originální. Vyniká však tím, že je velmi čtivě napsaný. Možná právě proto u mě zabodoval.

Vše začíná pohřbem. Teprve později vám autorka odhalí, co se vlastně stalo a jak. Přesto tím čtenáře připraví o velké překvapení. Pak už se rozjíždí příběh. Pomstychtivé trio ex se rozhodne pořádně zatopit svému milovanému, který je sebestředný, násilnický parchant. S elánem ženské mafie se pouští do boje. Hlavní zápletka působí dost nereálně. Autorka občas prostě moc tlačí na pilu. Vysvětlete jí někdo prosím, že nemusí rozsekat čtenáře na piliny. Stačí jen trochu ohoblovat nervy. Ale víte co? Ono mi to bylo nakonec jedno. Jen málokdy najdete thriller, jako vystřižený ze života, u kterého si můžete říct - jo, to se může stát i mě. Důležité je, že kniha má dost velký spád na to, aby vás už ze svých drápků nepustila.

Krátké a úderné kapitoly z knihy totiž dělají parádní jízdu. Vyprávění je svižné a hlavně napínavé. V tomhle mi můžete věřit, budete napjatí jak kšandy. Moc bych se divila, kdybyste příběh nezhltli na jedno posezení. Na tuhle knihu rozhodně nenechte padat prach na poličce a raději si ji brzy přečtěte.

Okomentovat

7 Komentáře

  1. Knihu bych si ráda někdy v budoucnu přečetla, ale po tvé recenzi bych nejraději hned. Problém je, že ji nemám doma :D Určitě to bude skvělé počtení :)

    OdpovědětVymazat
  2. Že běžně nečtu psychothrillery? Nevadí. Tenhle si prostě musím přečíst. :))

    OdpovědětVymazat
  3. Kniha už mě zaujala při vydání a teď jsem utvrzená v tom, že ji prostě musím zkusit. Zní totiž hodně dobře. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Kniha vypadá fantasticky, psychotrillery mám ráda, třeba Za zavřenými dveřmi od Parise byla naprosto dokonalá kniha:) Tohle je navíc celkem podobné téma.

    OdpovědětVymazat
  5. Recenze zní zajímavě. Doufám, že titul nezapomenu, než zas zprvozní knihovnu ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. To by mně mohlo bavit :) už jen ta obálka vypadá zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
  7. Obecně se mi moc líbí jak píšeš recenze- je mi to blizke. Protože proč podruhé psát anotaci, když jde proste o Tvůj pocit? Super- za mě skvěle!!!

    OdpovědětVymazat