Nové filmy podle knih, které musíte vidět

Knihomolové, připravte se. Nachystejte si misku popcornu, přidejte papírové kapesníčky nebo baterku pro strašpytle. Letošní rok byl totiž velmi úrodný na filmové adaptace známých knih. Pojďme si to proto trochu zrekapitulovat a nechat se nalákat. Pro každého se tu něco najde. Hlavní slovo má romantika, nejvíce vás však zatahají za srdce psí příběhy a krapet se můžete i nechat postrašit. Takže, co si vyberete?

After: Polibek
,,padesát odstínů pro teenagery,,
Začneme od toho nejžhavějšího na seznamu. Z filmu After: Polibek se vám totiž budou rozpalovat lýtka, hořet tváře a třepotat srdce. Vážně, tohle je extra dávka letní romantiky a vášně. Stejnojmenná kniha After začínala na Wattpadu, ráji amatérských pisálků, jako fan-fikce na One Direction. Brzy lámala rekordy v počtu přečtení a její vydání tak bylo jasné. Film je jen sladkou tečkou na závěr. Má spoustu nadšených čtenářů, takže na tomto příběhu jistě něco bude.

Hlavní hrdinka Tessa je typická vzorňačka. Má dobré známky, milující rodiče a dokonalého kluka snů, kterého jí závidí všechny kamarádky. Lepšího už si ani nemohla přát. Pak ale potká Hardina a tohle setkání jí obrátí život naruby. Hardin je totiž typický bad boy. Drzý týpek s tetováním, nafoukanými poznámkami a rádoby ležérním rozcuchem. Přesto Tessa neví, jestli ho nenávidět nebo milovat. Zakázané ovoce však přitahuje všechny holky jako vosy a med. Tessa tak spadne do intenzivního a vášnivého vztahu s Hardinem...

Psí domov
,, srdcervoucí cesta domů,,
Psí domov je silný příběh, který dojme všechny milovníky psů a zvířátek obecně. Autor knihy, Bruce Cameron, má na svědomí úspěšné Psí poslání. A teď tu máme další velké dobrodružství jednoho chundeláče. Psí dáma jménem Bella vám ukáže svůj příběh. Dozvíte se tak, co všechno může potkat vašeho mazlíčka, když se pokouší najít cestu domů.

Když si Lucas Bellu adoptoval, byla ještě malé štěně. Od té doby se stali nejlepšími přáteli. Visí nad nimi však stín. V jejich městě jsou zakázaní psi podobní pitbulům. Pokud Bellu někdo odhalí, čeká ji utracení. Lucas proto plánuje přestěhovat se na venkov. Mezitím Bellu dá ke svým známým. Ta však na svého pána odmítá čekat. Hnána svou láskou a věrností se vydává na nebezpečnou cestu dlouhou stovky kilometrů. Cestou ji čeká mnoho nástrah. Láska k páníčkovi je však silnější a žene Bellu pořád dál. Až domů.


Pět kroků od sebe
,, když je láska silnější než nemoc,,
Pokračujeme dále na srdcervoucí i romantické vlně. Pět kroků od sebe totiž v sobě mistrně kombinuje obojí. Vážně, dejte si pozor, ať se neutopíte ve vlastních slzách. Tohle je totiž klišé jako poleno. Ale velmi účinně to funguje. 

Stella a Will jsou do sebe zamilovaní. Líbání, chození ruku v ruce nebo jen pohled z očí do očí? Vyloučeno. Nesmí se k sobě přiblížit na více než šest kroků. Oba totiž trpí nemocí zvanou cystická fibróza. Willa léčba nezajímá. Stella je však na seznamu čekatelů na transplantaci. Aby neohrozila své šance na transplantaci, musí se chránit před kýmkoli a čímkoli, co by mohlo být nositelem infekce. Šest stop. To je vzdálenost, kterou musí dodržovat. Čím víc se ale s Willem sbližují, tím víc jim předepsaných šest stop začíná připadat jako trest. Jaké by to asi bylo, kdyby si pro sebe mohli ukrást trochu té svobody, kterou jim vzala jejich nemoc?

Psí poslání 2
,,emoční ždímačka aneb psí reinkarnace,,
Ještě nejste dočista emočně vyšťavení? Pokud ne, tak teď jistě budete. Na scéně je totiž Psí poslání 2. Letos je to již druhý ,, psí příběh,, , který si dal za cíl vás dostat do kolen. Roztomilým chundeláčům se prostě špatně odolává a Bruce Cameron umí psát výborné příběhy.

Znovu se tak setkáte s hrdinou prvního dílu Psího poslání. Náš psí hrdina Bailey se musí vyrovnat se smrtí svého milovaného páníčka. Postupně nachází nový smysl svého bytí po boku jeho vnučky Clarity. Provází ji celým jejím životem jako labrador Buddy, kříženka Molly, miniaturní voříšek Max a nakonec bígl Toby. Je ochráncem, věrným přítelem do nepohody i společníkem ve chvílích nejtěžších. Jeho láska ke Clarity, ale i k ostatním lidem, které na své pouti potkal, je totiž věčná.


Slunce je taky hvězda
,, 24 hodin na lásku,,
Ukázková letní romantika. On a ona. Osud jim nachystal velké dobrodružství. Lásku zářící jako hvězda. Jenže, co když máte na lásku jen 24 hodin?

Natasha je dívka, která věří ve vědu a fakta. Rozhodně ne na osud! Ovšem pak potká Daniela, nenapravitelného snílka a romantika. Ten věří, že je ta pravá. Chce jí dokázat, že se do něj může zamilovat. Chce ji ukázat New York, sebe a krásu společných chvilek. Jenže na to má pouhých 24 hodin. Tolik času zbývá, než Natashu a její rodinu deportují z USA zpátky na Jamajku. Svůj čas si však užijí naplno a uvěří, že je mezi nimi skutečně něco zvláštního.

Řbitov zvířátek
Strašpytlové už článek dočetli. Ti odvážnější, pokračujme dál a představme si novinku od Stephena Kinga. Řbitov zvířátek patří k tomu nejtemnějšímu, co kdy napsal. Jestli jste si někdy přáli, aby váš mazlíček žil napořád, přestěhujte se do Ludlow. Téměř jistě vám pak ale váš miláček bude nahánět hrůzu. Prohánějí se tu totiž morbidní oživlá zvířátka, která jsou především děsivá.

Doktor Louis Creed se s manželkou a dvěma dětmi přestěhoval z velkoměsta na venkov, do velkého domu na kraji lesa. V něm se ukrývá hřbitov domácích mazlíčků, na kterém místní děti odnepaměti pohřbívají svá zvířata. Jenže opodál je další hřbitov s temnou energií, která oživuje. Vše zde pohřbené se vrátí. Jen trochu pozměněné. Tohle zmrtvýchvstání absolvuje i rodinný kocour. Vrátí se zpátky jiný. Divočejší. Nebezpečnější. Někdy je prostě lepší, když mrtví zůstanou mrtvými. To platí i zvířat i u lidí...

Doktor Louis Creed (Jason Clarke) opouští rušnou lékařskou kariéru v Bostonu a se ženou a dvěma dětmi se stěhuje do venkovského domu v městečku Ludlow. Součástí pozemku je hřbitov domácích mazlíčků, kam odnepaměti místní děti pohřbívají svá zvířata. Za ním se nachází ještě starší pohřebiště překypující starou děsivou magií. Ten, kdo je zde uložen, se vrátí zpět mezi živé, ale je jiný než byl dřív. Někdy je zkrátka lepší, když mrtví zůstanou mrtvými.

Zdroj: https://eurozpravy.cz/kultura/film-a-tv/254787-recenze-rbitov-zviratek-se-radi-mezi-ty-lepsi-kingovske-adaptace-rezijne-se-nese-v-duchu-80-let/

Zdroj: https://eurozpravy.cz/kultura/film-a-tv/254787-recenze-rbitov-zviratek-se-radi-mezi-ty-lepsi-kingovske-adaptace-rezijne-se-nese-v-duchu-80-let/
Doktor Louis Creed (Jason Clarke) opouští rušnou lékařskou kariéru v Bostonu a se ženou a dvěma dětmi se stěhuje do venkovského domu v městečku Ludlow. Součástí pozemku je hřbitov domácích mazlíčků, kam odnepaměti místní děti pohřbívají svá zvířata. Za ním se nachází ještě starší pohřebiště překypující starou děsivou magií. Ten, kdo je zde uložen, se vrátí zpět mezi živé, ale je jiný než byl dřív. Někdy je zkrátka lepší, když mrtví zůstanou mrtvými.

Zdroj: https://eurozpravy.cz/kultura/film-a-tv/254787-recenze-rbitov-zviratek-se-radi-mezi-ty-lepsi-kingovske-adaptace-rezijne-se-nese-v-duchu-80-let/

Zdroj: https://eurozpravy.cz/kultura/film-a-tv/254787-recenze-rbitov-zviratek-se-radi-mezi-ty-lepsi-kingovske-adaptace-rezijne-se-nese-v-duchu-80-let/

Okomentovat

21 Komentáře

  1. Tak jediné, co bych možná chtěla vidět je King. Na romantiku mne moc neužije ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. King mě taky zaujal :) Celkově jsem si letos řekla, že chci zkusit víc číst a koukat se na díla od Kinga :)

      Vymazat
  2. After jsem rozkoukala čistě ze zvědavosti. No, vydržela jsem asi dvacet minut, prostě nic pro mě :D Ale Řbitov zvířátek jsem viděla a to byla vážně pecka, i když se prý od knižní předlohy poněkud odklonila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. After jsem zatím nečetla ani neviděla, ale čistě ze zvědavosti to mám v plánu :) A Řbitov zvíátek taky :)

      Vymazat
  3. Musím říct, že Řbitov zviřátek se čte dobře (akorát tam fakt King nemusel dopředu natvrdo prozrazovat, co se stane), ale remake byl... eh... ne, ten se mi nelíbil. Všechno tam bylo jinak než mělo a bylo to takový nějaký suchý. Ale u filmů podle Kingových knih je to normální. Buď je ten film hodně věrný, ale je z toho jen TV film na sobotní odpoledne s lacinými efekty, nebo je to prakticky úplně něco jinýho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížku jsem zatím nečetla a film neviděla, tak nemohu posoudit. Ale i když mibuudou vstávat vlasy amrazti v zádech, stejně se na obojí docela těším :) snad ani jedno z toho nebude zklamáním :)

      Vymazat
  4. Tak to nevím, co si vybrat! Léto je jako stvořené pro romantiku, ale na tu já teď zas nemám tolik náladu.. Na Řbitov nevím, jestli si troufnu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Řbitov zvířátek se já budu muset koukat jedině ve dne :D jen tak se odhodlám :D

      Vymazat
  5. Ze zmíněných filmů jsem neviděla ani jeden, ale hned u několika bych to ráda napravila. :) Jedině snad Řbitov zvířátek, jak kniha tak film, rozhodně nejsou pro mě. :))) My strašpytlové na tako věci nekoukáme... :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem vlastně taky takový strašpytlík, co si u hororů zakrývá oči :D ale zrovna tenhle od Kinga mě nějak přiměl to zkusit a dát mu šanci :) Ale radši mám zvířátka v živé podobě, třeba v Psím poslání :)

      Vymazat
  6. No, "Psí poslání I." jsem viděla, ale přišlo mi to jak "Titanik" ve zvířecím kabátku", "Psí domov" mě nechal chladnou a emotivní scény v mém případě svou roli nesehrály. Nicméně bych si ráda zašla na "Slunce je také hvězda", jelikož kniha byla opravdu skvělá a možná bych dala šanci i "Psímu poslání II."..

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Psí poslání je doják jako hrom. Na mě to však funguje :D Už takhle před lety mě dojal Hačiko a Psímu poslání se to povedlo taky. Prostě těm němým tvářím neodolám :)

      Vymazat
  7. Filmové zpracování Kinga se mi bohužel nelíbilo. Jelikož jsem knihu zrovna nedávno dočetla a živě jsem si pamatovala její průběh, přišlo mě, že jsem se dívala na jiný film. Základ byl stejný, ale myšlenka utíkala jiným směrem.

    After jsem už také zkoukla a u toho musím jen říct, že tohle už na mě asi není. Na podobné příběhy jsem asi už stará. :D

    Na Pět kroků od sebe se těším a snad se na film brzy podívám. Stejně tak i na psí domov. :-)

    Psí cesta byl za mě průměr a Slunce je také hvězda... no knihu jsem musela odložit, protože mě moc nebavila, ale třeba se k ní někdy vrátím. Uvidíme. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi o dost napřed, už máš hodně přečtenoa zkouknuto :) Já na tom teprve pracuji a těším se :)

      Vymazat
  8. Za mě rozhodně chci vidět Psí domov a Psí poslání. A též Řbitov zvířátek, ty mě nejvíce zaujaly a jsem tedy zvědavá, kdy se k nim dostanu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvělá volba, já viděla už Psí domov a bylo to moc hezké. Ale Psí poslání je emotivnější, takže jsem spíše natěšenější na dvojku :)

      Vymazat
  9. Díky za krásný přehled, krásně jsem si doplnila seznam "must see" věcí ;-) Kinga jsem četla (i když ne zrovna Řbitov), tak jsem zvědavá :-)
    Co se těch "zvířecích" knížek a filmů týče - četla jsi knihy o Kocourovi Bobovi? Před pár lety byl i film, knihy jsem četla a super a na film se chystám někdy snad brzo :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Na After se chystám. Jinak je ještě hezký film Než jsem tě poznala.

    OdpovědětVymazat
  11. Slunce je také hvězda mě láká nejvíc :) už jsem o týhle knížce slyšela spoustu a všem se moc líbila..

    OdpovědětVymazat
  12. Oni zfilmovali Pět kroků od sebe?! Teď jsem to dočetla a musím to vidět :D Na konci jsem bulela jak malá, krásný příběh.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  13. Milujem knihy a filmy tohto typu, hlavne o zvieratách atď a keď je ten film ešte k tomu aj vtipný tak je to iba veľké plus u mňa ��❤️ ale najviac by ma zaujímal film psie poslanie 2, videla som jednotku a bolo to akože akože fakt moc pre moje city

    OdpovědětVymazat