Recenze: Mapa k tobě

Mapa k tobě - Moningerová J. P.Autor: J.P. Monninger
Vydání: Ikar, 2017
Žánr: romantika, road-trip
HODNOCENÍ : ★★★★★

Heather právě skončila školu. Před sebou má kariéru snů a poslední bezstarostné léto. Hodí vše za hlavu a vyrazí s kamarádkami na cestu po Evropě. Jako vzorné turistky si odškrtávají jednu památku za druhou. Zamilují se do nádherné Paříže, poté je čeká Amsterdam plný překvapení. Tím největším překvapením je však Jack, kterého Heather potká ve vlaku. Nespoutaný Jack z Vermontu, který touží po dobrodružství a život si vychutnává každým douškem. Jde, kam ho srdce táhne...

A právě teď ho táhne k Heather. K holce s deníkem, která si pečlivě odškrtává své seznamy a chce se strávit zbytek života budováním kariéry v betonovém New Yorku. Zdánlivě nesourodá dvojice. Lásce se ovšem nedá poručit. Hlavně když cítíte, že to je ta pravá, osudová. Jenže konec léta se blíží. Najdou oba navzájem k sobě cestu? Mapu k sobě a ke všem svým tajemstvím?

Před létem jsem zamířila do Paříže. Užít si trochy francouzského šarmu, výborné kuchyně a za poznáváním nových míst. V mém batohu nesměla chybět ani kniha. A jakou jinou knihu si vzít na cestu do romantické Paříže, než nějakou o cestování a lásce? Volba padla na Mapu v tobě.

Mapa k tobě je totiž takovým milostným vzplanutím v kulisách nejkrásnějších evropských měst. Nebyla to však žádná drobná jiskřička. Tohle bylo vzplanutí jako hrom, že i Eiffelovka by se z toho otřásla v základech. Mezi Heather a Jackem je totiž neuvěřitelná chemie. Autorovi se povedlo vykouzlit postavy, které mají skutečný charakter. Pod jménem J.P Monninger se totiž skrývá muž s duší romantika.

Hlavní hrdinka Heather se vydává na vysněnou cestu napříč Evropou. Pak však potká Jacka. Jejich vesmíry se střetnou. Vzorňačka, která má vše v životě nalinkované a filozofující snílek. Na první pohled se může zdát, že to neklapne, ale postupně si k sobě najdou cestu. Společně s nimi procestujete Paříž, Amsterdam, Švýcarsko a kromě toho i Prahu. Za to pro autora jednoznačně palec nahoru. Už jen kvůli tomu si knihu přečtěte.

Celý příběh je neuvěřitelně čtivý a emotivní. Navíc autor píše trochu jinak. Více si hraje se slovy, myšlenkami a píše tak nějak poeticky. Pokud jste zvyklé na červenou knihovnu, kde je nejdůležitější rychle skočit na věc nebo stokrát zdůraznit, jaké má hlavní hrdina sexy oči, chlupy na hrudi nebo kdo ví co ještě, jste na špatné adrese. Tenhle příběh je jemný. I milostné scény jsou napsané citlivě. Zkrátka je psaný tak, aby zasáhl vaše srdce a ne hormonální soustavu. Ukáže vám, že i cesta je cíl, že se vyplatí jít vstříc zážitkům a jak silná může být láska. Nevyhne se pár otřepaným klišé, ale i tak ji řadím mezi ty nejlepší romantické knihy, jaké jsem četla.

Okomentovat

14 Komentáře

  1. To zní moc dobře. Zprvu jsem si říkala, že to asi moc pro mne nebude. Ale nakonec mě to zaujalo, že bych si knihu i ráda přečetla. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem tě nakonec přece jen na knihu nalákala :)

      Vymazat
  2. Ačkoliv nejsem příznivec milostných příběh, tahle knížka mne vlastně docela zaujala!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milostný příběh to sice je, ale je takový jiný :) Má svoje kouzlo, takže určitě doporučuji :)

      Vymazat
  3. Já se do romantických vln pouštím jen občas. Nicméně zrovna tohle mi přijde jako zajímavý tip. Až nám otevřou knihovnu, zkusím se po knížce podívat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Soucítím s tebou, že nemáte otevřenou knihovnu, to je hrozná škoda. :) Já se doromantických vln pouštím ráda, ale ne vždy jsem spokojená. Tentokrát však opravdu ano :)

      Vymazat
  4. To zní jako super knížka, nic děkuji za tip. Určitě se po ní kouknu.

    Lifestyle and beauty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad se ti bude taky líbit, hezké čtení přeji ;)

      Vymazat
  5. Ač nejsem na tyhle typy knih, vypadá to zajímavě ...jinak máš moc hezký blog, člověk tady najde hodně tipů na čtení a na filmy ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za milý komentář, to jsem ráda že je můj blog skvělým místem na tipy na čtení a filmy :) snad inspiruji ke čtení i koukání :)

      Vymazat
  6. Tahle kniha mě opravdu hodně zaujala. Nikdy dřív jsem o ní neslyšela, což je škoda. Určitě se po ní podívám, protože se jedná přesně o druh četby, který mám ráda. :) Navíc mám v poslední době chuť hlavně na romantické knihy... :))

    OdpovědětVymazat
  7. Knížka vypadá skvěle! Lovestory prostě miluju a cestování, to je moje :) doufám, že sis dovču v Paříži užila!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  8. Neuvěřitelně na tobě oceňuji to, že píšeš i o knihách, co nejsou čerstvé novinky. Díky :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
  9. Jej, to znie ako milé čítanie.:) Páči sa mi tá tematika road-tripu a ešte je tam aj Praha! Mala by som si na knihu spomenúť, keď budem hľadať ďalšiu oddychovku.

    OdpovědětVymazat