Recenze: V mysli vraha aneb láska až za hrob

Výsledek obrázku pro v mysli vrahaAutor: Mike Omer
Vydání:
Cosmopolis, 2019
Žánr:
krimi thriller
HODNOCENÍ:
★★★★

Milujeme se, dokud nás smrt nerozdělí. Jenže co když věříte, že pravá láska překoná i tuhle překážku? Kam až vás může dohnat touha vyplnit prázdnotu?

Chicago.Tři mrtvé ženy, které byly ukšrcené, nabalzamované a naaranžované tak, aby vypadaly jako živé. Zdá se, že ve městě vrah s naprosto zvrácenou myslí. S každou další obětí se učí, zlepšuje své dovednosti a chyby nedělá. Neexistují stopy, jen oběti. Jediná možnost, jak ho odhalit, je myslet jako on.

Proto na scénu vstupuje forenzní psycholožka Zoe Bentleyová. Ta vždy vynikala schopností vcítit se do uvažování pachatele. Teď má před sebou však náročný případ. Musí pomoci policii sestavit profil vraha a pochopit jeho motivaci. Parťáka při vyšetřování jí dělá speciální agent Tatum Grey. Čas jim však odtikává. Podaří se jim najít nějaké vodítko dříve, než zemřou další ženy? Navíc Zoe si sebou nese vlastní temné stíny a možná má v patách dalšího vražedného lovce, který se také nezastaví před ničím....

Jestli ho chceš chytit, musíš přemýšlet jako on.

V mysli vraha je prvním dílem nové série, ve které jako hlavní dvojice figuruje psycholožka Zoe a agent Tatum Grey. Tvoří zdatné vyšetřovatelské duo, které však v tomto případě bude mít plné ruce práce. Proti nim totiž stojí schopný protivník. Vrah, který vám dokáže, že aby vás dostatečně mrazilo v zádech, nepotřebujete maniaka s motorovou pilou. Stačí jen šílenec, který se chce vyhnout osamění.

Kniha je psána střídavě z pohledu hlavních postav i vraha. Čeká vás tak zajímavý náhled do jeho mysli. Kratší kapitoly naopak zajistí správně rychlé tempo a údernost příběhu. Navíc se tu současnost občas prolíná s pár scénami z minulosti. Zoe má totiž jistou temnou minulost, která jí do teď nedá spát.

Zoe a Tatum jsou oba sympatičtí a klobouk dolů před autorem, že nejde s moderními trendy a svým postavám dal osobitý charakter. Právě teď jsou totiž nejvíce cool vyšetřovatelé bojující s depresí, alkoholem a tragickou smrtí svých blízkých. Ideálně když se musí prát se vším naráz. Zatímco tady máme správnou dvojici vyšetřovatelů sršících nábojem. Tady totiž jiskří dvojité napětí. Jednak z mrazivého příběhu, ale i mezi hlavní dvojicí. Občas tím probleskne i trocha humoru, kterou lehce obstará Tatumův dědeček, co ujíždí na marihuaně, a psychopatická kočka.

V mysli vraha je velmi čtivá kniha se stupňujícím napětím. Jediné co jí lze vytknout, je rychlejší konec, který působí trochu odbytý. Jinak však kniha potěší každého čtenáře thrillerů. Máme tu vraha, s kterým by si i děsivý kanibal Hannibal Lecter určitě rád přátelsky potykal, sympatické postavy a dostatek akce. Takže pokud máte rádi napínavé thrillery, určitě budete vrnět blahem.

 Knihu můžete zakoupit ZDE
Logo

Okomentovat

20 Komentáře

  1. Děsivé, na mě možná až moc. :) Určitě je ale zajímavé podívat se do mysli sériového vraha. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímavé to rozhodně je :) A i když má dost zvrácené myšlenky, ve skutečnosti má své důvody,motivy :) Je to temné, ale ne zase moc děsivé. Rozhodně se potom nebojím před spaním :)

      Vymazat
  2. Propracované charaktery já ráda. Vypadá to dobře, občas i humorně, dědeček ujíždějící na marihuaně a psychopatická kočka pobavili :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas to vážně vtipné je, o to se bez problémů postarají dědeček a kočka :D Doporučuji :)

      Vymazat
  3. Koukám, že to zní dobře. Ale nevím, asi to moc pro mne nebude. Tak či tak dám přednost jiným knihám. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevaí, s radostí tě na jinou knihu nalákám příště :)

      Vymazat
  4. Sérioví vrazi "jsou teď v módě". Ale myslím, že by se mi tenhle thiller mohl líbit. Já teď po delší době četla další knížku od Chrise Cartera, která možná bude mít podobný styl (minimálně má taky krátké kapitoly, což mi vyhovuje) a četla jsem ji jedním dechem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli máš ráda rychlé tempo, napětí a krátké kapitoly, je tohle jasná volba :) Rozhodně patří k těm lepším knihám se sériovými vrahy :)

      Vymazat
  5. Tenhle druh literatury mám ráda, zvlášť když se jako vyšetřovatel ukáže žena

    nikidelfin.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tady je rovnou dvojice, mezi kterou to i jiskří :) Musím říct,ž e taky mám ráda různé ženy, detektivky :D

      Vymazat
  6. Na tuhle knížku se prostě těším!!! Tvoje recenze mě jen utvrzuje v tom, že to bude další paráda na knižním trhu!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, že jsem tě nalákala, snad se ti bude knížka taky líbit :)

      Vymazat
  7. mě úplně mega nalákal už jenom ten popis a to se mi moc často nestává :D a hlavně zbožňuju, když je to střídavě psaný mezi hlavní postavou a pak z toho dalšího pohledu, do toho se člověk pak mnohem líp vžije :D po tomhle se určitě podívám!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. T moc ráda slyším, že tě kniha arcenze zaujaly už od první řádky :) Myslím, že si tuhle knihu určitě užiješ :) Hezké čtení :)

      Vymazat
  8. Hezky jsi to sepsala :-) Knížka se mi hodně líbila, sympatická dvojice vyšetřovatelů je rozhodně tahounem! Těším se na další díly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme dvě :) Další díly si rozhodně musím přečíst :)

      Vymazat
  9. Nikdy jsem tyto typy knížek detektivek nemusela, dokud mi jich letos nepůjčila několik moje mamka, teď mě to strašně baví! Díky za další tip!

    OdpovědětVymazat
  10. Super recenzia! Presne takýto druh kníh mám rada, takže určite sa na ňu pozriem, ďakujem za odporučenie :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  11. Zaujalo mě, že tam jsou kapitoly z pohledu vraha, to jsem asi ještě nečetla. A pak teda samozřejmě ta psychopatická kočka :D To bych mohla dát mamce k Vánocům a pak si to taky přečíst O:-) dík za tip

    OdpovědětVymazat
  12. Knížka vypadá moc zajímavě. Na pozdní (pod)zimní večery jak dělaná :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat