Recenze: Sherwood


Sherwood bazar | Databáze knihAutor: Meagan Spooner
Vydání:
CooBoo, 2019
Žánr:
YA retelling

HODNOCENÍ : ★★★★

Bohatým bere a chudým dává. Slavný zbojník se maskovaný prohání Sherwoodem a bojuje za spravedlnost. Jenže co když je skutečný Robin Hood mrtvý a nahradila ho dívka? 

Když lady Marian zjistí, že její snoubenec Robin padl v bitvě, obrátí se jí život naruby. Po jeho boku mohla být svobodná a žít si po svém. On chápal, že nejraději cválá lesem na koňském hřbetě a  lépe než s jehlou při vyšívání umí zacházet s mečem. Jenže všem vyhlídkám na takový život je najednou konec. Nebo snad ne? 

Marin dále chce chránit své poddané.  Bratr její služky se ocitne v nebezpečí a lady Marian je odhodlaná zachránit ho před zákonem. Aby ji nikdo nepoznal, obleče si plášť svého snoubence, vezme si jeho luk a meč. Měla zachránit jen jeden život. Maskovaná postava se ale stane symbolem naděje pro mnoho lidí. Marian nemůže jejich důvěru zklamat. Šerifovi truhlice se plní zlatem, zatímco její lidé hladoví. Pustí se proto do boje proti chamtivosti bohatých. Navíc když se lesem bude potulovat Robin Hood, nemusí si hledat jiného nápadníka. V patách jí je ovšem sir Gisborne, který touží po její ruce a zároveň chce za každou cenu popravit zbojníka Robina Hooda. Jak tohle může dopadnout? 

Když si Robin Hood odskočí třeba na dovolenou, hravě ho zastoupí dámské hrdinky. Snadno se o tom můžete přesvědčit při čtení Sherwoodu, retellingu tohoto legendárního příběhu.  Robinova snoubenka Marian je totiž více než schopná svého milého zastoupit. V lese je jako doma a její šípy nikdy neminou cíl. Do všeho se řítí tryskem a beze strachu se pouští i do šarvátek, na které by ani její milý neměl odvahu nebo rozum. Zkrátka ve středověku nebyli Avengers, tak si jejich roli střihne jedna potřeštěná lady se svojí partou banditů.

Křehké květinky a princezny proto hledejte jinde, tady máme ukázkový protoyp kick-ass hrdinky a i ty nejtvrdší feministky budou vzdychat blahem. Šípy, honičky po lese, přepadení. Člověk by řekl, že to bude jedna velká akce, ale místo toho je první polovina knihy rozvleklá. Autorka jakoby čtenářům nedala žádný cíl, na který se soustředit. Pořád jsem čekala na nějaký vrchol příběhu a ten ne a ne se objevit na obzoru. Vlastně nevím, k čemu to vše směřuje. Nikdo nevstal z mrtvých, hladovějící pořád hladovějí a šerif počítá zlato. Zkrátka je to jen taková zábavná eskapáda. ¨

 Pokud čekáte bombu, skočte si radši do obchodu s pyrotechnikou. Tenhle příběh moc třaskavý není, spíše pomalu doutná. Až v závěru to najednou bouchne, bum prásk, najednou je tu láska a chaotické finále. Konec už byl pěkně svižný, dojem ale zcela nezachrání. Pravdou je, že Sherwood zaostává za autorčiným prvním retellingem Na lovu. I tak je to ale milé čtení a pokud nečekáte mnoho, nezklame vás. V  téhle době není nad to, podívat se do přírody a ocitnout se, díky příběhu, na chvíli v lese jako Robin Hood, může být vítané zpestření. 

Okomentovat

21 Komentáře

  1. Mne práveže ten koniec už prišiel až trošku moc prekombinovaný :D Ale inak sa mi kniha páčila a čítanie ma bavilo celý čas, v úvode je to síce pomalšie, ale zasa Marian ako postavu som si obľúbila a tie doplnkové časti s Robinom boli krásne :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mito přišlo překombinované, ale aspoň se konečně něco dělo :)Nebyl to sice nejlepší retelling, který jsem četla, ale i tak to bylo milé čtení :)

      Vymazat
  2. Týjo, začátek mě úplně navnadil a Tvoje recenze mi trochu zkazila dojem :D Ale už aspoň vím, co od této knížky čekat (ale pravděpodobně po ní nešáhnu :D).

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížka nebyla dokonalá, měla pár vad na kráse, ale i tak nelituji, že jsem si ji přečetla :) Najdou se lepší i horší :)

      Vymazat
  3. Pěkná recenze. Knihu mám na wishlistu, ale ani Na lovu mě tolik neuchvátila, takže moc toho nečekám.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Tak to doporučuji nečekat mnoho ani od této a spíše být smířená s průměrem :) Mě Na lovu bavila, takže jsem možná očekávala pro změnu až moc :)

      Vymazat
  4. Naprosto miluju ty obálky! Četla jsem před lety předchozí knihu a i když mě bavila do této se pouštět nebudu. Námět i tvé ohlasy jsou pozitivní ale asi ji vynechám. Ale tleskám za nový re-telling :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tu obálku se taky nemůžu vynadívat, je moc povedená :) Už jen kvůli ní jsem si knihu musela přečíst :) Retellingy čtu ráda, taku mě to byla jasnáá volba, aspoň vyzkoušet, jaká kniha bude :)

      Vymazat
  5. Vypadá to skvěle. Sherwood patří mezi knihy, které bych si chtěla přečíst. :) Tak snad brzy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad se k ní brzy dostaneš a bude se ti líbit :)

      Vymazat
  6. Juj, škoda, že sa to tak ťahá, lebo nápad ma láka (ale nemám veľmi trpezlivosť na pomalý dej :D).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nápad je skvělý, ale opravdu se to trochu táhne, já jsem taky netrpělivá :) Ale kdo ví, třeba se ti kniha zalíbí více než mě :)

      Vymazat
  7. Knižku som nečítala, lebo to nie je úplne môj žáner, ale pekná recenzia :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, ráda tě na nějaké čtení nalákám příště :)

      Vymazat
  8. Já po téhle dost dlouho koukám... Teď jsem zase o něco víc nalomená :-) Hezká recenze :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám radost, že jsem tě nalomila ještě o kousek více :) Není to zázrak, ale i tak je to pěkné čtení :)

      Vymazat
  9. Moc pěkná recenze. :) Příběh Robina Hooda mám ráda a tenhle retelling na něj vypadá vážně dobře. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Robina Hooda mám taky ráda a dost mě zajímalo, jak to autorka zpracuje :) Na koenc se s tím poprala celkem dobře :)

      Vymazat
  10. Mě teda z knihy nejvíc bavil až ten konec...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě taky :) Na začátku jsem se nějak nechytila a pořád čekala, co bude a ono nic...až na konci :)

      Vymazat
  11. Ještě než jsem si přečetla, kdo knihu napsal, tak jsem podle obálky dokázala odhadnout. Je velice podobná Na lovu. :) Tu si určitě musím pořídit, protože i podle hodnocení se mi zdá jako dobrá volba. :)

    Lucka z Seriouszone

    OdpovědětVymazat