Recenze: Návod na vraždu pro hodné holky

Autor: Holly Jackson
Vydání: Cosmopolis, 2020
Žánr: young adult thriller

Myslíte si, že školní projekty jsou děsně nudná záležitost? Ale kdepak, stačí si jen zvolit správné téma, jako třeba vraždu a začít do ní pořádně šťourat...

Přesně takové téma na školní práci si zvolila premiantka třídy Pipa, která se chce stát novinářkou. Prvním krokem k její budoucí kariéře, má být oživení případu Andie Bellové. Před pěti lety tato studentka beze stopy zmizela.  Její tělo se sice nenašlo, ale všichni vědí, kdo je vrah. Kdo jiný, než její přítel Sal, který pár dní poté spáchal sebevraždu. Tragický, ale jednoduchý případ, který bylo snadné vyřešit. Nebo je snad všechno úplně jinak?

Pipa má detektivní talent Sherlocka Holmese a neobyčejné odhodlání. Díky tomu se její projekt brzy mění v solidní vyšetřování. Jejím detektivním parťákem se stane Ravi, který se snaží očistit jméno svého bratra Sala. Jenže s každou novou informací je tu více otázek. Pipa otevírá staré rány a zpochybňuje tvrzení, že Sal je vrah. Jenže pokud jím není on, pravý viník je na svobodě. Jak daleko zajde, aby utajil minulost?

Návod na vraždu pro hodné holky je prvotinou autorky Holly Jackson. Patří mezi young adult thrillery. Pokud nevíte, co si pod tím představit, vzpomeňte si třeba na Jeden z nás lže. Máme tu hlavní hrdinku Pipu, která je tak trochu chytrolínka, ale s dobrým srdcem. Ve výsledku je však sympatická. Chvíli mi ale trvalo najít si k ní cestu.

Kniha je napsaná z pohledu třetí osoby. V tomhle případě by mi více seděl příběh vyprávěný přímo Pipou. Začtení se do příběhu tak u mě nebylo plynulé, jako když vlezete do bazénu, ale postupné a váhavé. Nejdřív namočit kotníky, pak možná ponořit i kolena a tak dál.

Velmi chválím zdařilé zpracování knihy. Objevovat stránku za stránkou této knihy je vážně radost, protože tu najdete i různé Pipiny zápisky, rozhovory a objevy. Tahle odhodlaná potvůrka si umí dát dvě a dvě dohromady a postupně se blíží k odhalení pravdy. Každý tu má své malé tajemství a kniha je plná zajímavých odhalení. Celkově má originální nápad a ve své kategorii young adult thrillerů rozhodně zazáří. Svižné tempo a humor z toho dělají velmi působivé a chytré čtení

Návod na vraždu pro hodné holky má silný nádech YA a takové roztomilé naivity. Lehce se dotkne školy, lásky, přátelství ale i klišé jako je rasová diskriminace. I když jde o thriller, pořád si uchovává jistou hřejivost. Mrazení v zádech tu nehledejte. Oproti klasickým thrillerům je to jen večerníček před spaním. Pokud ale patříte do cílové kategorie čtenářů, náramně si tuhle knihu užijete. Ukáže vám, že nemusíte být zrovna detektiv Columbo abyste vyšetřili zapeklitou vraždu. Zamávat světem můžete i když vám je -náct, řešíte trable s láskou a školní projekty.

Za recenzní výtisk velmi děkuji nakladatelství Grada
Knihu můžete zakoupit  ZDE