Recenze: Notting Hill pod sněhem

Autor: Jules Wake
Vydání:
Motto, 2020
Žánr:
hřejivá romantická terapie

Najde pravou lásku dřív, než roztaje sníh?

Viola žije v Londýně, hraje v orchestru na violu a její čas je nabitý k prasknutí. Předvánoční koncertní sezóna je v plném proudu a všechny volné chvilky Viola věnuje své rodině. Hlídá děti svých sestřenic, pečuje o matku a tak nějak jí nezbývá čas na osobní život. Jenže kde potkat lásku, když její život je jen smršť tahů smyčcem, předčítání pohádek na dobrou noc a pečení vánočních sušenek pro děti příbuzných?

Viola touží po svátcích plných lásky. Po svém vlastním vánočním zázraku. Vypadá to ale, že její hledání pana Božského je marné. Jenže pak v metru potká sympatického muže, který by mohl být tím pravým. Mají totiž společně pracovat na školním vánočním představení. Nate ale není ideálním adeptem na zabalení pod stromeček v dárkovém balení. Má manželku, která dala přednost kariéře v zahraničí a malou dcerku, která už zažila dost zklamání. Nemůže si dovolit otevřít své srdce.

Osud je ale pořád svádí dohromady a nedá se popřít, že to mezi nimi pěkně jiskří. Bláznivé stavění sněhuláka, pečení perníkové chaloupky i další hrátky budí zdání, že by mohli být skvělá rodina. Není ale příliš odvážné v to doufat?

Notting Hill pod sněhem je dokonalá zimní romantika. Přesněji řečeno je to ukázková vánoční slaďárna. Hrozí, že když si ji přečtete, dostanete chuť na cukroví a válení se ve sněhu i teď v březnu. Dokonale totiž dokáže navodit atmosféru zasněženého předvánočního Londýna. Stejně jako toto období i tato kniha je hřejivá a kouzelná.

Nejde o nejoriginálnější příběh na světě. Dějová linka se dá snadno odhadnout. Kniha asi nepřinese nic nového a přelomového, ale své poslání romantické oddechovky plní perfektně. Jde o laskavý a milý příběh, který vás zahřeje u  srdce. Nate a Viola jsou roztomilý pár, mezi kterým skutečně funguje chemie a malá Grace si čtenáře doslova omotá kolem prstu. Navíc Nate je sympaťák, o kterého si příště určitě napíšete v dopise Ježíškovi. K tomu všemu patří i štědrá dávka humoru a vtipných situací, jako když svého vyvoleného potkáte poté, co vás někdo praští v metru...

Tahle kniha není o tom, kolik si hlavní hrdinové rozdají čísel v ložnici nebo o tom, jak nevinná holka zkrotila bad boye. Naopak je plná něhy, přátelství a postupně doutnající lásky mezi hlavními hrdiny. Zkrátka je o tom, jak komplikovaná láska může být, že někdy se vyplatí vytrvat a vánoční přání se občas plní. Je to balzám na duši, který vás přinutí k úsměvu a polechtá u srdce. Přesně od romantické knihy očekávám a podobné příběhy by se teď měli ordinovat jako povinná terapie pro duše unavené současnou dobou. Takže popadněte knihu, zachumlejte se pod deku a dopřejte si svoji chvilku romantické terapie.