Recenze: Po pravdě

Autor: Gilly MacMillan
Vydání:
Kalibr,  2021
Žánr:

psychothriller

Lucy Harperová je úspěšná spisovatelka thrillerů. Množství fanoušků s napětím čeká na každý nový řádek jejích příběhů. Obklopuje ji sláva, bohatství, ale i velký tlak a očekávání. Může se zdát, že má zkrátka štěstí, ale ve skutečnosti ji provází tragédie a trauma už od dětství. A teď si možná zakusí mrazivý thriller na vlastní kůži...

Před lety, když byla Lucy malá, vydala se podívat na slavnost slunovratu. K jejímu tajnému nočnímu dobrodružství se ale přimotá malý bratr Teddy. V lese se však ztratí a Lucy je poslední, kdo ho viděl. Tenkrát byla jedinou svědkyní a možná mohla zachránit bratříčkovi život, kdyby řekla celý příběh. Po pravdě. Jenže Lucy si vymýšlela různé fantastické verze a bratr nebyl nikdy nalezen. Díky své fantazii je skvělou vypravěčkou,  tíží ji však svědomí. Její nejbližší kamarádkou je imaginární hrdinka z jejích knih, ostřílená vyšetřovatelka Eliza, která občas Lucy vlastně děsí...

Dnes se Lucy vyhýbá se všem vzpomínkám na tuto událost. Když jim ale manžel koupí  dům v jejím rodném kraji, vyvolá to v ní zděšení. Nedokáže myslet na to, že má za domem rozlehlé lesy, kde možná leží bratrovi kosti. Co tím její manžel sleduje, když chce aby se postavila svým nočním můrám? Chce ji strčit za hranici šílenství, na  které už teď balancuje? Jenže pak zmizí i její manžel a hlavní podezřelou se stane Lucy. Nebo snad neviditelná ale přesto přítomná Eliza? Nebo někdo úplně jiný?

Mohla mu zachránit život. Kdyby řekla celý příběh. Po pravdě...

Po pravdě je nový psychothriller od autorky Gilly MacMillan. Hlavní hrdinkou je spisovatelka Lucy, která je typickým příkladem nespolehlivého vypravěče.  Lucy  žije ve své spisovatelské bublině, občas se jí plete fikce a skutečnost a to především, když ze stránek jejích knih vystoupí detektivka Eliza. Můžete jí věřit, když má svá tajemství a navíc ani ona sama si nevěří? Je duševně nemocná, paranoidní nebo si s ní někdo hraje? Je oběť nebo sklouzává spíše k temné straně síly? A co je Eliza? Je částí její osobnosti? A pokud ano ta lepší nebo ta horší polovička?

Otázek je v této knize vážně mnoho a nejspíše proto vám nedá spát, dokud nedostanete alespoň pár odpovědí. Příběh je vyprávěn ve dvou dějových liniích, v současnosti a v minulosti, kdy Lucy líčí zmizení jejího bratra. Po pravdě obsahuje všechna typická klišé, které už teď autoři psychothrillerů tahají z rukávu jako králíky z klobouku. Imaginární přítelkyně, ztracené dítě, manipulující manžel, paranoia a hrátky s myslí. Nic převratného, ale i přes to to stále funguje a přiková vás ke knize až do konce.

Autorka se soutředí na charaktery postav a psychologický aspekt příběhu. Nedočkáte se žádné zběsilé akce, ale spíše volnějšího tempa.  I tak vám ale zasadí vám úder s každou další krátkou kapitolou a postupně přidává na intenzitě. V závěru jí ale došly síly, protože ty nejžhavější otázky zůstaly bez odpovědi. Takže po pravdě - čekala jsem více. Přesto tento thriller patří k těm lepším a dostane se vám pod kůži.