Labyrint, série ze které vás chytne rapl

Vražedná léčba, závěrečný díl série Labyrint v minulých měsících dobýval kina. Thomasův příběh se uzavírá. Útěkem ze zrádného Labyrintu to začalo, cestou přes Spáleniště pokračovalo a vše vrcholí v sídle ZLOSINU. A že to bylo finále velkolepé. Pro mě však tento příběh teprve začal. Poslední díl mě totiž konečně donutil sáhnout i po knihách. A tak tu máme shrnutí knižní i filmové série.

Thomas se probudí na louce obklopené vysokými zdmi. Vede odsud jediný východ a to přímo do srdce zrádného Labyrintu, který tento malý plácek obklopuje. Thomas je spolu s dalšími chlapci uvězněný uprostřed obrovského bludiště a nepamatuje si nic, jen své jméno. Netuší, kdo je do Labyrintu zavřel ani jaký je jeho úkol, ale je odhodlaný odsud najít cestu ven. Pro Placery, chlapce, kteří tu jsou uvěznění již více než dva roky, je novou nadějí. Navíc s Thomasovým příchodem se vše začne měnit a jejich malý svět se otřese v základech. Jediným řešením je najít cestu ven. Thomas se spolu s přáteli musí vydat do hlubin Labyrint, vstříc pohybujícím se zdem a krvežíznivým rmutům.

Tímto začal Thomasův příběh. Pamatuji si, že jeden čas byl kolem knižní verze Labyrintu velký povyk. Všichni tuto knihu četli a chválili. Když se blížila filmová adaptace, chtěla jsem po ní sáhnout, ale nestihla jsem to. Většinou si nejprve přečtu knihu a až pak shlédnu film. V tomhle případě to bylo poprvé naopak a z toho možná plyne i fakt, že filmy mám raději.
Když jsem šla do kina na film Labyrint: Útěk, znala jsem jen hlavní zápletku. Partička kluků, co pobíhá po ohromném bludišti a v patách má vražedné rmuty - no nezní to skvěle? Ono to skvělé bylo. Thomas, Newt i Minho mi byli sympatičtí a to jejich běhání po Labyrintu jsem si užila. Jen mě na konci užírala spousta otázek.

Už jen proto jsem musela nutně vidět i pokračování Zkoušky ohněm. Tentokrát hlavní hrdiny čeká cesta sežehlou pustinou, ve které se to jen hemží raply, lidmi nakaženými virem Erupce. Virus jim postupně nahlodal mozek až se z nich stali trosky, které myslí jen na zabíjení. Thomasova skupinka si setkání s nimi užije pěkně zblízka a proto je druhý díl vážně napínavý. Navíc nám  záporáci ze ZLOSINU odhalí pár odpovědí na důležité otázky. Už je jasné, o co jim jde a  konečně to vnáší do příběhu nějaký smysl.

Nejlépe ale hodnotím závěrečné finále. Vražedná léčba, to je film, který vás nenechá vydechnout. Neustále se v něm něco děje. Je to samá akce a střílečka, ale i silně dojemné momenty. Ne všichni naši oblíbenci se totiž dočkají šťastného konce. Finále série jsem musela dlouho rozdýchávat a to mě přimělo vrhnout  se i na knihy.

 Knižní sérii už jsem zdolala a pocity z ní jsou mírně rozpačité. Poprvé se stalo, že mám raději filmy než knihy.  Nejdříve mi nesedl autorův styl psaní a štvaly mě divné pojmy jako čóni nebo frase. Ani Thomas na mě v knize moc nezapůsobil. Ve filmu je celkem sebejistý hrdina, tady je vyplašený přesně jak ten bažant, za kterého ho všichni mají. Druhý a třetí díl už však dojem z celé série vylepšily. James Dashner nedopřeje Placerům ani čtenářům chvilku oddechu. Neustále je potřeba být na nohou, ve střehu a připravení na nečekané. Jednoduše z téhle série vás chytí čtenářský rapl. Musíte si ji přečíst na posezení, protože jinak vám bude vrtat hlavou myšlenka - co bylo dál? Ale ouvej, je to úplně jiné než filmy. Musím říct, že v tomhle případě mi přijde zápletka ve filmu uvěřitelnější než v knize. 

Filmová a knižní verze Labyrintu jsou skoro jako dva samostatné příběhy, které mají společné jen to nejdůležitější. V každé verzi skončí naši hlavní hrdinové sice podobně, ale spousta věcí se liší.  Pokud jste zatím viděli jenom filmy nebo četli pouze knihy, doporučuji zkusit i to druhé. Bude to totiž možná úplně jiné (lepší) , než čekáte.

Okomentovat

13 Komentáře

  1. Zatím jsem nečetla a ani neviděla. Ale vypadá to fakt dobře. Musím teda říct, že dám spíš šanci filmu něž knize. Mam už vyhládlých asi padesát knížek a tvoje recenze napovídá, že by to možná až tak velká sláva nebyla. Mrknu na film a sáhnu po nějaké jiné knížce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doporučuji obojí :) Ale filmy se mi líbí o kousek více, takže určitě je dobrý nápad začít s nimi :)

      Vymazat
  2. Já jsem zatím viděla jen první díl a opravdu se mi líbil. Ke knížkám jsem se ještě bohužel nedostala.

    everyday-lifecz.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je nejvyšší čas vidět i další díly :) Dokonce bych řekla že tahle série je díl od dílu lepší :)

      Vymazat
  3. Já zatím jen viděla filmy, knihy mě teprve čekají... A popravdě nevím, doufám, že knížky mě nadchnou více:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak je možné že ti knihy sednou více :)Jsou o dost jiné než film :)

      Vymazat
  4. Zajímavá četba, co říkáš třeba na Asilum?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asylum jsem zatím nečetla :) Ale taky bych se do něj ráda pustila :)

      Vymazat
  5. Knihy som čítala pred pár rokmi, keď mala ísť do kín jednotka. Pamätám si, že prvá kniha ma veľmi zaujala, film bol fajn a od dvojky to šlo akosi dolu vodou. Filmovo sa pre mňa dosť odklonili od témy :D Na trojke som bola na premiére s kamarátmi a akosi sme skonštatovali, že už to nie je ono - akože efekty filmu super, ale prišiel mi zbytočne dlhý a ten záver filmový ma dosť nahneval, knižný mi prišiel lepší aspoň čo si pamätám :D
    Ono ako koncept je tento príbeh dosť dobrý, niektoré postavy sú lepšie či horšie, keď som to čítala bolo to dobré, ale teraz už by som sa k tomu asi nevrátila :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Poslední film jsem zatím ještě neviděla. Knihy mě bavily, ale byly pro mě spíše průměrem. Nejpoveděnější byl asi ten poslední kousek...

    OdpovědětVymazat
  7. První dva filmy jsem viděla ve stejný den. Koukala jsem na ně s bratránkem a líbily se mi. Na třetí film jsem šla do kina. A pak znovu. Závěrečný film hodnotím jako ten nejlepší. A stejně jako Tebe, i mě to donutilo sáhnout po knihách. První díl mám objednaný z BookDepository, 3. a 4. jsem si pořídila včera v Levných knihách, také v originále. Koukala jsem na Goodreads a měly by být ještě další příběhy, které příběh jen doplňují. Filmy mě opravdu bavily a doufám, že z knih budu stejně tak nadšená :)

    OdpovědětVymazat
  8. Viděla jsem kus prvního filmu, ale přišlo mi to takový zdlouhavý a moc se nevyvýjející, tak jsem to vypla. Myslím, že knížka by mohla být lepší, ale asi na ni nemám úplně chuť (nejspíš už mít ano nebudu), ale jeden čas jsem vážně přemýšlela, že se do toho pustím. No co už. Knih je hodně. :D

    OdpovědětVymazat
  9. Mně už je poměrně jedn jestli dřívě čtu nebo se dívám na film. Ale naučila jsem si vše jasně dělit na dva příběhy. Knižní a filmový/seriálový. Málo kdy se mi to spojí v jeden příběh.
    Labyrint mě úplně minul. Ale třeba True Blood - narazila jsem na seriál a zamilovala si ho. A pak jsem objevila 13-ti dílnou sérii knih a naprosto jsem se zamilovala do knižní verze. Seriál stále zachovávám v lásce, ale je to prostě jiný příběh. :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat