Knižní zklamání za první polovinu roku

Blíží se nám začátek prázdnin. Polovina roku je tak skoro za námi a proto neuškodí udělat si menší rekapitulaci. Rozhodla jsem se představit vám svoje největší objevy letošního roku a zároveň i  knížky, které ve mě zanechaly pocit zklamání. Měla jsem celkem šťastnou ruku na výběr knih, ale i tak se našlo pár kousků, které úplně nezazářily. Ať chceme nebo ne, v knižním světě na ně vždy, dříve či později narazíme. A právě o nich je dnešní článek. Čtyři knihy, které mě z nějakého důvodu neoslnily, nenaplnily má očekávání nebo mě jednoduše nebavily.

Píseň zimy - nuda plná melodií
Píseň zimy je plná zvláštních tónů. Hlavní hrdinkou je Liesl, která svými podmanivými písněmi okouzlí i samotného Krále duchů. Ten se jednoho dne rozhodne, že musí mít svoji malou hudebnici navždy pro sebe. Tak začíná převyprávění německé pohádky o Králi duchů. Pro mě byla tato kniha příslibem tajemného příběhu s pohádkovým nádechem. Znělo to skutečně jako něco jedinečného a navíc ta kouzelná obálka. Celá kniha je však psaná dost zvláštně. Je plná popisů a melodií. Hlavní hrdinka se totiž neustále rozplývá v notách. A přiznávám se, že mi bylo srdečně jedno, jestli Liesl složí novou píseň nebo ne. Mnohem více by mě zajímaly jiné věci, jako Král duchů a jeho podzemní svět. Kniha je rozhodně originální, na druhou stranu ovšem neuvěřitelně rozvleklá a nudná.


Krverůž - aneb jak do jedné knihy nacpat téměř vše a navrch Fantoma Opery
Další muzikální knihou je Krverůž. Navíc je to také retelling, tentokrát příběhu Fantom Opery. I na Krverůž jsem se těšila a z výsledku byla rozpačitá. Hlavní hrdinka Rune má neobyčejné nadání, které je pro ni darem i prokletím. Je nadějnou zpěvačkou s andělským hlasem. Má však nutkání pořád zpívat. Proto je poslána do hudební akademie Krverůž.

Dívka, kterou svazuje hudba. To zní dobře, ne? Ale pokračujeme v krasojízdě a trochu si to ještě přiblížíme. Škola, kde lišky dávají dobrou noc na gotickém hřbitově. Nesmíme zapomenout na trochu magie, tak tam naplácáme ještě aury, čakry, spřízněné duše  a energetické upíry. Zdá se vám, že tomu ještě něco chybí? Ano, k tomu aby to bylo dokonale přitažené za vlasy, už schází jen pár věcí. Třeba samotný Fantom Opery.  Krverůž je splácaninou všeho možného. Příběh je to rozhodně zajímavý, plný romantiky, hudby a se zvláštním poetickým nádechem. Na mě však působil  překombinovaně. Zkrátka jsme si s knihou úplně nepadly do noty.

Muffin a čaj - sluníčkově přeslazený příběh
Teď mě možná ukamenujete. Muffin a čaj všichni milují. Tahle kniha má naprosto neuvěřitelné hodnocení. A světě div se, kouzlo knihy na mě nezapůsobilo.  Muffin a čaj je sladká chuťovka, kterou slupnete na posezení. Příběh dvou chlapců, kteří spolu postupně navazují vztah, je plný dojmů a lásky. Tahle kniha je na mě ale až moc roztomilá.  Pro mě je to jednoduše výlet do až moc sluníčkové krajiny. Byla to i má první přečtená kniha s LGBT tématikou a tak nějak tuším, že tento žánr asi nebude pro mě to pravé. Raději se vrátím mezi draky, princezny a fantastické světy, kde občas to slunce zajde za mrak a kromě snění o polibcích přijde na řadu i nějaké to máchání mečem a boj se zloduchy. 


Nesmrtelní z Meluhy - pokus o velkolepou fantasy
Poslední přírůstek na seznamu letošních zklamání. Mýty opředená Indie. Bitva dobra se zlem. Mladík, který byl předurčen stát se velkým hrdinou a bohem. Jeho osudem je zachránit národ. Jenže co když vlastně nechce být hrdinou? Zní to moc dobře, že? A teď si dáme náhled do kruté reality. Vyvolený mladík se chová jako puberťák. Autor neumí pracovat s postavami, popisem ani pořádně vytvořit napínavé situace. Dále tu chybí nějaký historický kontext a naopak tu přebývají slovíčka jako terorismus, oxidové radikály a další perličky. Když čtete knihu, která se odehrává 1900 let před naším letopočtem, působí to dost zvláštně.

Okomentovat

29 Komentáře

  1. Z těchto čtyř knih jsem četla jen Muffin a čaj a musím říct, že na mě také nijak zvlášť nezapůsobil. Píseň zimy jsem si chtěla přečíst (důvod asi byl hlavně ten, že jsem o ní častokrát slyšela a přemohla mě chvilková zvědavost), ovšem musím říct, že teď mě nijak zvlášť neláká... Krverůž na tom byla podobně, jenže tam mě od přečtení odrazuje mé zklamání v sérii Šepotání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že nejsem sama, na koho Muffin a čaj nezapůsobil. Zatím jsem na něj totiž slyšela jen samé nadšené názory. A série Šepotání mi taky přišla hodně chaotická a odrazovala mě od Krverůže, ale nakonec jsem ji stejně zkusila. A vidíme, jak to dopadlo:)

      Vymazat
  2. Tak to jsem necetla ani jednu a dost me ten tvuj seznam prekvapil, minimalne alespon dve jsou medialne opevovane..:/ :) i kdyz ja podle toho knihy nenakupuje ale prekvapi to pak, kdyz o necem je takova reklama a ty jsi pak zklamana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná ta reklama na tom má svůj podíl :) Když nějakou knihu všichni nadšeně vychvalují v reklamě nebo v recenzi, tak se přirozeně začnu těšit taky a očekávám od ní hodně :)A ono mít velká očekávání se moc nevyplatí, pak je z toho často zklamání.

      Vymazat
  3. Z knih jsem nečetla ani jednu, ale u prvních dvou jsem to měla v plánu. No uvidíme. :) Přeju ať máš šťastnou ruku i ve druhé polovině roku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za to přání šťastné ruky :) Snad už těch zklamání bude málo :) Ale naštěstí i výborných knih bylo hodně, takže je to v rovnováze :)

      Vymazat
  4. Nečetla jsem ani jednu a určitě to nemám v plánu. Nejsou to moc žánry, které vyhledávám, takže jsem ráda, že vlastně o nic nepřijdu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak aspoň nemusíš mít pocit, že by jsi o něco přišla :) Určitě jsou lepší knížky v tomhle i v jiných žánrech :)

      Vymazat
  5. Tak to je super, nepsat jenom top knížky, ale i ty, který se Ti moc nelíbily. A ani se nedivím. Doopravdy podle tvého popisu nezní moc dobře. Knížka, která se odehrává před 2 000 lety a jsou tam moderní slova? To je trochu divné :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vychvalovacích článků je spousta :) Tak je občas potřeba to proložit něčím z opačné stránky :) Ano, ta moderní slova byla opravdu zvláštní :D No aspoň jsem se pobavila :)

      Vymazat
  6. Nesmrtelní z Meluhy jsem bohužel také četla a stejně jako ty jsem byla zklamaná, kniha okamžitě putovala dál. :D Souhlasím i s Písní zimy, kniha má sice nádherný obal, ale s vnitřkem je to podstatně horší. Zbylé dvě knihy se mi naštěstí do rukou nedostaly. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme se hned ve dvou knihách shodly :) Ona sice ani jedna z nich nebyla vysloveně úplně špatná, ale nebylo to ani to pravé :)

      Vymazat
  7. S Písní zimy naprosto souhlasím. Čekala jsem, že to bude spíš slabší čtení, ale že se budu až tak strašně nudit... Zbytek jsem nečetla, ale dost mě mrzí poslední kousek, na který jsem se do budoucna chystala - ale teď už si tak jistá nejsem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě mrzí, že jsi se u Písně zimy nudila. Ale pravda je, že já taky :D A Nesmrtelní z Meluhy za zkoušku stojí, není to špatná kniha. Jen občas v něčem slabší, zvláštní. Hlavně to chce nemít velká očekávání :)

      Vymazat
  8. Žádnou z těch knih jsem zatím nečetla, ale třeba Nesmrtelné z Meluhy asi i tak zkusím. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Nemám ráda dlouhé, táhlé knížky, to u toho člověk spím usne, než aby měl nějaký požitek ze čtení :D nad Muffin a čaj jsem dokonce jednu dobu i uvažovala, ale zatím jsem si ji nekoupila a asi ani nekoupím :D

    Maris Novotná

    OdpovědětVymazat
  10. Nečetla jsem ani jednu, takže bohužel nedokážu sdílet nebo vyvracet zklamání. Ale teda překvapilo mě, že jsi byla zklamaná z knihy Nesmrtelní z Meluhy, co jsem zatím četla recenze tak byly velmi kladné. Ale ono jde i o to, že ne každému se to může nakonec líbit. Chtěla jsem si knihu taky přečíst, ale zatím ji nechávám až na to budu mít fakt chuť. Navíc je léto a já ráda v létě čtu spíše oddechové lehké knihy. Tak pak uvidím. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Žádnou z nich jsem teda nečetla, ale uvažovala jsem nad Muffinem. Tak uvidíme, třeba se do ní ještě pustím. Ale musím s tebou souhlasit, mám raději fantasy než YA LGBT. Třeba kniha Will Grayson, Will Grayson má lehce podobnou tématiku, ale zas tak sluníčková nebyla, to jsem na ní ocenila. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Nečetla jsem ani jednu knihu z nich a koukám, že snad ani nemusím :D Aspoň vím, na jaké knihy si dát pozor :)

    OdpovědětVymazat
  13. necetla jsem ani jedni a ani se nechystam :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Z výše zmíněných knih jsem četla jen "Krverůž" a je pravda, že jsem od toho čekala trochu víc. Tajemný Fantom opery ve výsledku nebyl až tak tajemný, ale jako relaxační čtení to docela šlo.. :D

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
  15. Zbytek jsem nečetla, takže hodnotit nemůžu, ale u Muffinu a čaje si jako člověk, který má za sebou poměrně velkou spoustu (nejen) knižních LGBT titulů, troufnu poznamenat, že je strašně moc fajn narazit na něco, co fakt končí opravdovým happy endem, protože zrovna v tomhle žánru to úplně pravidlem nebývá. :'D

    OdpovědětVymazat
  16. Muffin a čaj je jediná kniha, kterou ze seznamu mám. Ještě jsem ji nečetla, ale pravděpodobně na ni toto léto dojde.
    Tak jako tak je zajímavé, že ostatní tři knihy vypadají suprově. Obálky krásné, popis super a nakonec tolik nevyužitého potenciálu? Škoda.

    Gabux

    OdpovědětVymazat
  17. Mě zklamala Dívka na sněhu, nemohla jsem se pořádně začíst, takové nemastné neslané na mě moc ...

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  18. Já z knih četla jen Muffin & čaj a i když to nerada přiznávám, obzvlášť proto, že jsem po přečtení prvních kapitol měla chuť ji odložit, tak taky patřím mezi čtenáře kterým se líbí :D Ale je pravdou, že já každý žánr hodnotím jiným měřítkem :D

    Přemýšlím, co nejvíc zklamalo mě a i když toho bylo určitě víc, tak momentálně mě napadá jen Předobrý život od Rowlingové. Psané proslovy nejsou to pravé pro mě :D

    OdpovědětVymazat
  19. Nečetla jsem, nečetla jsem a nečetla jsem :D
    Ale mám jiná, soukromá knižní zklamání, takže... :p

    OdpovědětVymazat
  20. Nezapůsobila na mě ani jedna kniha, a to ne z tvýho pohledu, ale celkově, dojmem. Ani ten Muffin.

    OdpovědětVymazat
  21. každému se mu líbí něco jiného... nikdo tě neukamenuje (snad :D) mě zklamala kniha Čtyři dohody, nějak jsem od toho čekala mnohem více :)

    OdpovědětVymazat
  22. Tieto knihy som ešte nečítala a ani som ich nikde nevidela. Som skôr na iný žáner :)
    my blog: THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat